Langkawi diundi Pulau keempat Terbaik Untuk Dilawat di Asia oleh pembaca Condé Nast Traveler Readers' Choice Awards 2022 | DagangNews Skip to main content

Langkawi diundi Pulau keempat Terbaik Untuk Dilawat di Asia oleh pembaca Condé Nast Traveler Readers' Choice Awards 2022

SATU daripada destinasi pantai paling popular di Malaysia, Pulau Langkawi, rumah kepada landskap yang menakjubkan, taman yang luas, mercu tanda ikonik dan pantai keemasan murni telah dipilih sebagai Pulau Keempat Terbaik Untuk Dilawat Di Asia dalam edisi tahun ini daripada Condé Nast Traveler Readers' Choice Awards 2022.

 

Selain itu, tiga daripada resort di pulau itu, iaitu Four Seasons Resort Langkawi, The Datai Langkawi dan The St Regis Langkawi telah dipilih sebagai 20 Resort Terbaik di Asia.

 

Langkawi, gugusan 99 pulau di Laut Andaman sememangnya terkenal dengan pelancongan yang kaya dan pelbagai tempat menarik untuk dikunjungi.

 

Pulau yang indah ini telah dimasukkan dalam anugerah edisi tahun ini dan berada di hadapan banyak destinasi terkenal lain termasuk Phuket (Thailand), Phú Quốc (Vietnam), Sri Lanka, Palawan (Filipina), Okinawa & Ryuku Islands (Jepun) sebagai serta Kepulauan Phi Phi (Thailand).


 

parafrasa

 


Tidak dinafikan bahawa lawatan ke Langkawi menawarkan percutian yang sempurna, membolehkan pengalaman yang tidak habis-habis dan bermanfaat.

 

Bersantai dan berehat di tiga hotel bertaraf dunia mereka, yang pastinya akan disenaraikan dalam senarai Condé Nast Traveler - The Four Seasons Hotel Langkawi menduduki tempat ke-6, manakala The Datai Langkawi menduduki tempat ke-10 dan The St Regis Langkawi membulatkan hatrik untuk Langkawi.

 

Tiada pulau lain di dunia yang boleh mendakwa mempunyai tiga hotel dalam senarai 20 teratas tahun ini.

 

Dengan industri pelancongan kembali rancak, dengan rancangan percutian sedang dibuat dan musim untuk percutian besar-besaran semakin hampir. Bagi pelancong yang mencari lokasi tropika sebenar, Langkawi adalah pilihan yang pasti!


 

parafrasa

 


Dengan pulau-pulau yang indah, laut biru berkilauan dan pantai-pantai memukau, pulau yang indah ini harus berada dalam senarai wajib semua orang. Nikmati kemewahan dan glamor pulau yang menawan ini dan tempah tiket anda ke Langkawi hari ini!

 

Condé Nast Traveler ialah satu-satunya penerbitan perjalanan mewah bulanan yang diterbitkan di seluruh dunia, dengan sembilan edisi, penerbitan pertama dikeluarkan 30 tahun lalu.

 

Condé Nast Traveler ialah sumber untuk pengembara arif yang mencari pengalaman perjalanan yang unik, mewah dan tidak dapat dilupakan. Ia sering dirujuk sebagai majalah perjalanan dan gaya hidup yang paling berwibawa dan berpengaruh di dunia. Untuk cadangan tentang tempat untuk dikunjungi, restoran, hotel, spa, kedai dan muzium, pembaca biasanya beralih kepada Condé Nast Traveller.


 

parafrasa

 


Sementara itu, mengulas mengenai pencapaian luar biasa ini, Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA), Nasaruddin Abdul Muttalib berkata, ia adalah penghormatan sungguh luar biasa untuk diiktiraf oleh penasihat perjalanan berprestij, Condé Nast Traveller.

 

"Anugerah ini membuktikan bahawa segala usaha kami dalam meletakkan dan mempromosikan pulau itu sebagai destinasi pelancongan yang paling diingini di dunia membuahkan hasil.

 

"Selain itu, kami juga amat berbesar hati untuk berkongsi bahawa kami telah diundi oleh lebih seperempat juta pembaca, menjadikan ini sesuatu yang lebih istimewa.”

 

Beliau menambah, “Amat mengharukan apabila mengetahui bahawa Permata Kedah kami dihargai oleh pelancong dari seluruh dunia dan kami akan terus meletakkan langkah terbaik kami dalam memastikan Langkawi adalah antara pendahulu dalam industri pelancongan antarabangsa.


 

parafrasa

 


"Kami merasakan bahawa pulau ini mempunyai potensi yang besar untuk membezakan kami daripada yang lain, terutamanya dengan pelbagai tarikan pelancong kami seperti geopark tersenarai UNESCO yang pertama di Asia Tenggara dan salah satu kereta kabel paling curam di dunia dengan landskap pergunungan yang menakjubkan dan laut jernih. Sungguh tidak seperti yang lain!” - DagangNews.com