Lugiami bakal lancar kad kedua tidak lama lagi | DagangNews Skip to main content

Lugiami bakal lancar kad kedua tidak lama lagi

Ash Hashim, pengasas bersama Lugiami

 

 

KUALA LUMPUR 27 Julai – Lugiami Entertainment sebuah organisasi esports ekslusif bagi wanita, merancang untuk melancarkan kad kedua mereka - Lugiami Ladies Card dalam beberapa bulan akan datang.

 

Menurut Lugiami, semua faedah akan difokuskan pada pemberian insentif yang lebih baik kepada wanita sambil memberikan lebih banyak kelebihan kepada wanita dengan penyediaan platform dan infrastruktur yang terbaik bagi pertumbuhan kerjaya mereka.

 

Rancangan itu adalah susulan kejayaan pengenalan kad debit crypto pertama Lugiami yang disasarkan secara eksklusif untuk semua pemain esports , khususnya wanita.

 

Organisasi yang berpusat di Malaysia telah dilancarkan empat bulan yang lalu, ditubuhkan untuk memperkasakan wanita dalam permainan esport dengan menyediakan sumber, peluang dan manafaat untuk mereka mampu berkembang dalam industri Ini.

 

Walaupun organisasi ini memfokuskan kepada pemain wanita di Asia Tenggara, mereka juga telah berjaya menarik minat dan bakat serta jenama dari Benua Eropah dan Amerika Syarikat.

 

Kad Lugiami VISA difokuskan untuk memberikan lebih banyak faedah kepada pemain seperti pengembalian wang tunai, pembelian platform permainan, tawaran menarik untuk aksesori permainan, dan juga tawaran potongan istimewa harga pakej dan barangan setiap bulan.

 

Di samping itu, pemegang kad dapat melakukan pertukaran crypto-fiat secara langsung melalui dompet digital - sambil berpeluang membeli atau menjual dengan menggunakan matawang kripto.

 

Di samping itu, Lugiami telah membuat kemajuan penting dalam dunia permainan esports dalam beberapa bulan terakhir ini dengan pendaftaran 30 bakat dari serata dunia yang kini dibawah naungan Lugiami.

 

Kini syarikat itu mempunyai pengikut terkumpul lebih daripada 2.5 juta ahli yang terdiri daripada pemain profesional esports, streamer, pembuat kandungan, kastor teriakan dan pemain cosplay.

 

Menurut Lugiami, walaupun industri esports berkembang secara progresif dan pesat dalam dua tahun terakhir Ini , sangat sedikit yang telah dilakukan untuk melindungi dan memperkasakan hak wanita di dalam sukan esports ini.

 

Katanya, walaupun pemain wanita esports sudah mendapat perhatian dari media dan industri, Lugiami adalah satu-satunya organisasi yang akan memfokuskan pada infrastruktur untuk pemain wanita, dan memberikan sokongan psikologi kepada pasukan mereka termasuk memperjuangkan kesihatan mental dan fizikal mereka.

 

Ash Hashim, pengasas bersama Lugiami, yang juga terkenal dengan karya media dan korporatnya di pentas bola sepak global dan serantau sebagai Ejen Pemain FIFA, berkata: “Kami amat berbangga dengan pelancaran Kad Lugiami”.

 

“Kami percaya bahawa melalui kad debit VISA   baru kami, kami dapat memperkasakan komuniti kami dengan lebih baik dan menyediakan sumber daya saing kepada pemain wanita, seperti yang kami tetapkan dalam piagam kami,” katanya.

 

Kad debit tersebut boleh digunakan di mana-mana pedagang yang diluluskan oleh VISA, dan pengguna juga dapat mengeluarkan wang mereka dari mana-mana ATM di dunia. - DagangNews.com