MAG lancar laman web, kampus baharu Akademi MAB di Sepang | DagangNews Skip to main content

MAG lancar laman web, kampus baharu Akademi MAB di Sepang

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 2 Jan - Malaysia Aviation Group (MAG) mengumumkan penempatan semula kampus baharu Akademi MAB (MABA) dari Kelana Jaya ke 'South Support Zone' di Sepang, yang mula beroperasi pada 15 Disember 2023. 

 

Kampus Akademi MAB baharu terletak secara strategik di bekas ibu pejabat Malaysia Airlines itu merangkumi kemodenan dan inovasi untuk memupuk persekitaran pembelajaran yang kondusif.

 

Pengarah Urusan Kumpulan MAG, Kapten Datuk Izham Ismail berkata, pembukaan kampus baharu MAB Academy bukan sahaja menandakan kejayaan penempatan semula kampus pejabat utamanya tetapiP mewakili pelaburan besar dalam mewujudkan persekitaran yang memperkasakan jurulatih, pekerja dan rakan usaha sama untuk memacu kecemerlangan.

 

"Ia termasuk memupuk golongan profesional menyokong pertumbuhan industri penerbangan. 

 

"Bangunan berkonsepkan hijau itu mengulangi komitmen kami terhadap kemampanan bukan sahaja dalam produk dan perkhidmatan tetapi juga dalam operasi kami merentasi unit dan premis perniagaan," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini. 

 

Berkeluasan kira-kira 194,000 kaki persegi, kampus akademik baharu itu direka bentuk untuk kerja dan pendidikan, kemudahan canggih, bilik mesyuarat, ruang latihan, auditorium, studio digital dan konsep ruang rehat pelajar terbuka sebagai hab pelbagai fungsi. 

 

Akademi MAB juga akan menempatkan pusat simulator penerbangannya sendiri yang akan dimulakan pembinaannya pada Februari 2024 dan dijangka siap pada awal 2025. 

 

 

MAG

 

 

MAG

 

 

Kampus itu juga akan menampilkan kolam untuk latihan keselamatan dan kecemasan serta kemudahan latihan berorientasikan perkhidmatan lain kerana ia ingin meningkatkan lagi kedudukannya sebagai penerbangan sehenti yang komprehensif dan pusat kecemerlangan hospitaliti untuk wilayah.

 

Akademi MAB ialah Kelulusan Untuk Mengendali (ATO) yang disahkan Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) dan menawarkan pelbagai kursus bermula daripada latihan mandatori syarikat penerbangan, latihan perkhidmatan penerbangan dan digital serta pembelajaran inovasi yang diketuai oleh 57 jurulatih berpengalaman. 

 

 

MAG

 

 

MAG

 

 

Sebagai cabang latihan daripada MAG, MAB Academy komited untuk menyampaikan pendidikan dan latihan peringkat teratas kepada kedua-dua bakat dalaman dan pelanggan, termasuk syarikat penerbangan dan pelanggan korporat.

 

Sebagai tambahan kepada kampus yang baru dipindahkan, MAG juga memperkenalkan laman web korporat baharu dengan kerjasama rumusan transformasi pemasaran pembekal, GrowthOps Asia. 

 

 

MAG

 

 

Boleh diakses di malaysiaaviationgroup.com.my, laman web itu berfungsi sebagai hab pusat untuk semua maklumat korporat yang berkaitan dengan MAG dan anak syarikatnya, menawarkan pengalaman pengguna yang lancar dengan navigasi dipertingkatkan serta ciri akses yang berfungsi dengan baik pada kedua-dua platform desktop dan mudah alih. - DagangNews.com