Maybank IB lancar saluran Telegram ‘Trade with Maybank’ bagi sediakan kandungan berkaitan pasaran saham | DagangNews Skip to main content

Maybank IB lancar saluran Telegram ‘Trade with Maybank’ bagi sediakan kandungan berkaitan pasaran saham

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 22 April - Maybank Investment Bank melancarkan saluran Telegram rasmi iaitu ‘Trade with Maybank’ untuk membawa kandungan berkaitan pasaran saham bersaiz kecil kepada komuniti pelaburan.

 

Bank pelaburan itu berkata, pelabur dan peniaga boleh mendapat manfaat daripada idea dagangan secara langsung, bahan penyelidikan, analisis teknikal dan asas serta bahagian pendidikan yang disusun khas oleh pakar yang berkaitan di Maybank Investment Bank.

 

Pelanggan juga akan menerima jemputan ke webinar dan acara yang dijalankan Maybank Investment Bank, pasaran baharu dan pengumuman mengenai penyenaraian waran berstruktur baharu dan tawaran awam permulaan (IPO) baharu 

 

Ketua Pengurusan Pelaburan, Azzahir Azhar berkata, bank pelaburan itu menyasarkan untuk membawa idea yang boleh diguna pakai berkualiti tinggi kepada pelanggannya dan komuniti pelabur dengan saluran Telegram.

 

“Sebagai peserta pasaran modal yang bertanggungjawab, kami juga komited untuk mendidik pelabur secara proaktif untuk membantu mereka dalam perjalanan pelaburan mereka.

 

"Kami telah melihat penyertaan pelabur runcit yang semakin bertambah dalam pasaran ekuiti tempatan dan permintaan semula jadi untuk produk yang lebih baik kerana mereka ingin mempelbagaikan portfolio selain meneroka peluang lebih menarik.

 

Beliau berkata, terbitan waran Maybank Investment Bank meningkat hampir dua kali ganda daripada 107 pada 2019 kepada 204 pada 2021. 

 

Katanya, Maybank Investment Bank adalah pengeluar waran berstruktur No.1 di Malaysia pada 2021 dengan purata pasaran sebanyak 24% berdasarkan kepada unit waran sedia ada.

 

Saluran Telegram itu memperoleh lebih daripada 3,700 pelanggan dalam minggu pertama pelancarannya dan pelabur dialu-alukan untuk menyertai saluran tersebut melalui pautan https://t.me/TradewithMaybank. - DagangNews.com