Maybank Investment Bank menggalakkan pelaburan menerusi kempen `myimpact Invest' | DagangNews Skip to main content

Maybank Investment Bank menggalakkan pelaburan menerusi kempen `myimpact Invest'

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 15 Julai — Maybank Investment Bank (Maybank IB) melancarkan kempen myimpact Invest untuk pelanggan runcit, memberi mereka peluang memenangi hadiah menarik dengan berdagang saham yang disenaraikan di Bursa Malaysia.

 

Kempen ini memberi insentif kepada perdagangan dalam ESG (Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus) dan saham patuh Syariah dengan memberikan dua kali ganda bilangan penyertaan kempen untuk dagangan dalam saham ini.

 

Pelanggan berpeluang memenangi tiket penerbangan dan penginapan di London, Tokyo dan Maldives, telefon pintar dan baucar beli-belah dalam talian sepanjang kempen selama enam bulan.

 

Seiring dengan komitmen Maybank IB terhadap kemampanan, penerbangan termasuk offset karbon dan penginapan akan dibuat di hotel yang disahkan hijau.

 

Untuk meningkatkan penyertaan runcit dalam pasaran saham tempatan, setiap 50 dagangan akan memperoleh 20 penyertaan bonus manakala pelanggan baharu yang membuka akaun dalam talian dan berdagang sekurang-kurangnya sekali akan mendapat tambahan 10 penyertaan.

 

Pegawai Bertanggungjawab dan Ketua Pegawai Operasi Maybank IB, Tengku Ariff Azhar Tengku Mohamed berkata, Maybank IB sentiasa berada di barisan hadapan ESG, melabur dengan penyelidikan ESG kami yang memenangi anugerah, yang merangkumi laporan tematik dan senarai ESG.

 

"Dengan myimpact Invest, kami mengambil satu langkah lebih jauh untuk mempromosikan pelaburan yang bertujuan 
menyokong pasaran saham tempatan, khususnya FTSE4GOOD Indeks Bursa Malaysia serta sekuriti patuh Syariah seperti yang ditentukan oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia.”

 

myimpact ialah inisiatif utama Maybank untuk merealisasikan nilai ekonomi yang positif melalui adil, amalan telus, inklusif dan mampan.

 

Dengan menyelaraskan produk, perkhidmatan dan pengalaman pelanggan dengan prinsip myimpact, Maybank mahu membezakan dirinya daripada pesaing dan mentakrifkan semula perkhidmatan kewangan untuk menyatu sepenuhnya dengan prinsip berasaskan nilai dan kemampanannya.

 

Tengku Ariff menambah, “Sebagai broker penuh dengan tawaran bernilai penuh, kami akan terus memberi idea dagangan segar pelanggan disampaikan melalui pengalaman yang lancar di platform Aplikasi mudah alih Maybank Trade MY baharu kami yang dilancarkan pada April tahun ini melalui penglibatan pelanggan dan penambahbaikan berulang.

 

"Dengan menjadikan pelaburan mudah, selamat dan pintar, kita mendemokrasikan keupayaan untuk orang ramai mengembangkan kekayaan mereka. Dengan hanya RM10, mereka boleh membuka akaun dagangan, dan gunakan sumber pada aplikasi kami untuk membuat keputusan pelaburan termaklum.”

 

Kempen myimpact Invest bermula dari 15 Julai 2024 hingga 14 Januari 2025. - DagangNews.com