Maybank lancar cawangan berkonsep 'Phygital' pertama di Pavilion Bukit Jalil | DagangNews Skip to main content

Maybank lancar cawangan berkonsep 'Phygital' pertama di Pavilion Bukit Jalil

(Dari kiri) Jason Wong, Eunice Chan, Datuk Nora Abd Manaf, Datuk Khairussaleh Ramli, Datuk John Chong, Datuk Hamirullah Boorhan, Mohd Zaini Aris dan Abdul Razak Kamardin ketika pelancaran cawangan pertama Phygital Maybank di Pavilion Bukit Jalil.
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 20 Julai - Maybank melancarkan cawangan pertama gabungan konsep fizikal dan digital yang dikenali 'Phygital' yang terletak di Pavilion Bukit Jalil. 

 

Cawangan baharu itu menyampaikan perkhidmatan perbankan yang cekap dan lancar kepada kira-kira 1.5 juta penduduk, terutamanya di Bukit Jalil dan kawasan sekitarnya.

 

Pavilion Maybank cawangan Bukit Jalil, yang beroperasi sejak awal Mei tahun ini, berfungsi sebagai pusat sehenti yang komprehensif dan inklusif yang menyediakan perkhidmatan kepada pelbagai pelanggan. 

 

Ia bertujuan untuk meningkatkan dan memodenkan pelbagai perkhidmatan Maybank, merangkumi perbankan runcit, pengurusan kekayaan, dan perbankan komersil inklusif untuk perusahaan kecil dan sederhana (PKS) dan korporat.

 

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Maybank, Datuk Khairussaleh Ramli, berkata, pihaknya berbesar hati untuk memperkenalkan cawangan baharu itu kepada pelanggan.

 

"Ia akan meningkatkan perjalanan perbankan pelanggan dengan menggabungkan aplikasi teknologi intuitif melalui platform pihaknya ditambah dengan pasukan pegawai perkhidmatan pelanggan yang berdedikasi," katanya dalam kenyataan media di sini.

 

Katanya, pihaknya percaya inisiatif ini akan merevolusikan cara mereka menjalankan perniagaan, terutamanya dalam kemunculan kemajuan teknologi yang pesat dan menangani keperluan keutamaan pelanggan yang lebih arif.

 

 

maybank

 

 

Cawangan Maybank Signature bersedia untuk meningkatkan perjalanan kumpulan melalui penyepaduan teknologi termaju dan kemajuan digital ke dalam cawangan fizikal sejajar dengan fokus utamanya untuk meningkatkan pengalaman pelanggan.

 

Ini termasuk menyediakan masa menunggu yang lebih singkat melalui keupayaan 'Straight-through-Processing (STP)', membolehkan akaun lancar serta memudahkan permohonan pinjaman PKS secara digital.

 

Pemodenan berakar umbi dalam strategi M25+ Maybank untuk memperhebatkan tumpuan pelanggan, memfokuskan pada perjalanan pelanggannya serta mempercepatkan pendigitalan dan pemodenan teknologi untuk membolehkan integrasi ekosistem dalam serta luar perbankan. - DagangNews.com