Maybank, The Makeover Guys lancar kempen tawar peserta menang ubah suai rumah bernilai RM1.1 juta | DagangNews Skip to main content

Maybank, The Makeover Guys lancar kempen tawar peserta menang ubah suai rumah bernilai RM1.1 juta

(Dari kiri) Zolkefli Awang bersama Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif TMOG, Gavin Liew dan Timbalan CEO Maybank Islamic, Nor Shahrizan Sulaiman ketika memeterai kerjasama strategik antara Maybank dan The Makeover Guys (TMOG)
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 19 Feb - Maybank mengumumkan kerjasama strategik dengan pakar pengubahsuaian rumah, The Makeover Guys (TMOG) dengan melantik TMOG sebagai Pengubahsuai Rumah Pilihan Bank. 

 

Maybank memaklumkan, kedua-dua pihak secara rasmi melancarkan kempen menawarkan peluang kepada peserta memenangi ubah suai rumah bernilai sehingga RM1.1 juta dengan tujuan menjadikan rumah idaman menjadi realiti untuk rakyat Malaysia.

 

Katanya, kempen itu menawarkan pemilik rumah yang bercita-cita tinggi yang mendaftar untuk rumusan Pemilikan Rumah Maybank peluang eksklusif memenangi rebat dan baucar tunai, membawa mereka selangkah lebih dekat untuk merealisasikan ubah suai rumah impian mereka. 

 

"Rumusan Pemilikan Rumah Maybank menyediakan pelanggan dengan pembiayaan holistik, di luar pembiayaan hartanah baharu atau sub-jualan, Maybank juga menawarkan pembiayaan untuk pengubahsuaian, hiasan, perabot dan kelengkapan melalui pembiayaan Maybank MyDeco dan Maybank Home+Reno yang inovatif.

 

"Pinjaman pertama seumpamanya dibina untuk membiayai reka bentuk dalaman rumah, pembiayaan MyDeco Maybank adalah berbeza kerana ia adalah pembiayaan gadai janji dan bukan pinjaman peribadi," katanya dalam kenyataan media di sini hari ini.

 

Menurut kenyataan itu, program tersebut menawarkan sehingga 30% margin tambahan kewangan atau sehingga jumlah gabungan 120% daripada harga hartanah/nilai pasaran terbuka (mana-mana yang lebih rendah), atau maksimum RM250,000, yang mana lebih rendah dalam pinjaman berasingan akaun untuk membiayai perbelanjaan reka bentuk dalaman pemilik rumah. 

 

Katanya, Maybank MyDeco Financing membolehkan pelbagai kerja transformasi dalaman untuk rumah, termasuk reka bentuk dalaman dan hiasan, perabot dan kelengkapan.

 

 

maybank

 

 

"Untuk pengubahsuaian rumah sepenuhnya yang lebih meluas untuk hartanah bertanah, Maybank juga menawarkan Maybank Home+Reno Financing, yang merupakan gabungan pembiayaan rumah dan kemudahan pengubahsuaian, dengan yang kedua menawarkan sehingga 120% daripada harga hartanah atau pasaran terbuka terkini nilai, yang mana lebih rendah," katanya.

 

Sementara itu, Ketua Kewangan Pengguna untuk Perkhidmatan Kewangan Komuniti Maybank Malaysia, Zolkefli Awang berkata, strategi M25+ Maybank mengutamakan mengutamakan pelanggan, melangkaui menyediakan perkhidmatan perbankan untuk memperkayakan perjalanan pemilikan rumah. 

 

"Kami berusaha untuk menjadi lebih daripada sekadar rakan kongsi kewangan dengan menawarkan rumusan inovatif yang menjangkau seluruh perjalanan dari asas kepada perabot, untuk memenuhi semua keperluan pemilikan rumah. 

 

"Kerjasama sulung dengan The Makeover Guys ini meningkatkan pengalaman ke tahap baharu, mengukuhkan komitmen kami untuk melebihi jangkaan pelanggan," katanya. - DagangNews.com