Menjelajah Nuremberg kaji punca Nazi mahu hapuskan Yahudi | DagangNews Skip to main content

Menjelajah Nuremberg kaji punca Nazi mahu hapuskan Yahudi

ISTANA Keadilan Nuremberg, yang menjadi mahkamah membicarakan penjenayah perang Nazi pada 1945 hingga 1946.

 

 

Oleh Mohd Fudzail Mohd Nor
K
olumnis DagangNews.com

 

 

SAYA ke Nuremberg, Jerman untuk mengetahui lebih dekat sejarah antara Nazi dan Yahudi selepas Perang Dunia II. Di mahkamah inilah berlangsung perbicaraan penjenayah perang iaitu kepimpinan Jerman yang menyokong pemerintahan diktator Nazi.

 

Daripada 177 defendan, 24 dijatuhi hukuman mati, 20 dipenjara seumur hidup, dan 98 hukuman penjara yang lain. Dua puluh lima defendan didapati tidak bersalah. Sebilangan besar tahanan dibebaskan pada awal tahun 1950-an setelah menerima pengampunan.

 

Pengadilan di Nuremberg adalah yang pertama dari banyak perbicaraan jenayah perang yang diadakan di Eropah dan Asia selepas Perang Dunia II, tetapi keunggulan defendan Jerman dan penyertaan semua sekutu utama menjadikannya peristiwa yang belum pernah terjadi sebelumnya dalam undang-undang antarabangsa.

 

Defendan, yang terdiri daripada pegawai Parti Nazi dan pegawai tentera berpangkat tinggi bersama dengan ahli perniagaan, peguam dan doktor Jerman, didakwa atas tuduhan seperti jenayah perang dan jenayah terhadap kemanusiaan. Pemimpin Nazi Adolf Hitler (1889-1945) membunuh diri dan tidak pernah diadili.

 

 

fudzail
ANTARA pemimpin Nazi Jerman yang dibicarakan atas tuduhan melakukan jenayah perang di Mahkamah Keadilan, Nuremberg dari 20 November 1945 hingga 1 Oktober 1946.

 

Sebenarnya kisah Yahudi atau Bani Israel paling banyak disebut dalam al-Quran. Bukan kaum Ad, Thamud, Madyan dan sebagainya, mesti ada rahsianya. Yahudi adalah kaum terdahulu yang masih wujud dan paling merbahaya di antara yang lain. Sementara  kaum-kaum lain kesemuanya umat sebelum dan pupus lebih awal dari Bani Israel lagi.

 

Malahan kaum Yahudi paling banyak diutuskan para nabi. Kaum Nabi Nuh, Lut, Yunus dan lain-lain hanya mengikut dengan seorang nabi sahaja untuk satu kaum.

 

Buat Yahudi seperti Nabi Yaakob, Yusuf, Daud, Sulaiman, Musa, Harun dan yang terakhir Nabi Isa. Malah nabi-nabi lain yang tidak disebutkan namanya dalam al-Quran dan banyaklah ceritanya.

 

Bahawa kesemua kabilah Yahudi akhirnya menentang Nabi Muhammad walaupun Yahudi pernah diutuskan nabi sebelum itu dan sudah berpengalaman hidup bersama para nabi. Sepatutnya Yahudi yang paling terkedepan membela Nabi dan ayat demi ayat yang menyeru Yahudi sebagai peringatan atas perangai buruk menentang Nabi Muhammad.

 

Situasi ini menjadi perhatian buat umat Islam pada zaman Nabi berkaitan Yahudi. Betapa bahayanya Yahudi dan menjadi perhatian dan panduan buat umat Islam terkemudian dalam berinteraksi.

 

Allah mengingatkan dengan mafhumnya: “Wahai orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin. Sebahagian mereka ialah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Sesiapa antara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.” (Surah al-Ma’idah: 51)

 

Atas kerana itu saya amat hairan dengan Yahudi walaupun mempunyai rakan Yahudi di Amerika, Dubai dan Eropah. Mereka ini baik dan sentiasa memberi sumbangan kepada Israel.

 

Saya selalu tertanya-tanya sendiri tentang Yahudi yang membuat orang sepanjang sejarah memandang rendah. Sekiranya mereka memang "dipilih Tuhan" saya fikir, mereka harus menjadi orang yang paling tidak beruntung dan malang dalam sejarah dunia.

 

Kenapa Yahudi sepanjang sejarah dianiaya?

 

Saya tiba-tiba menyedari bahawa jika Hitler telah mengembangkan penyelesaian akhir untuk persoalan Yahudi, bahawa pasti ada masalah Yahudi. Mungkinkah orang-orang Yahudi berkelakuan sedemikian rupa sehingga membuat negara-negara di mana Yahudi tinggal berpaling menentang mereka, atau Yahudi hanya menjadi korban yang tidak bersalah?

 

Saya bertekad untuk mencari jawapan dengan pergi ke Nuremberg. Saya juga  membaca pelbagai buku, menonton filem dan makalah mengenai perkara ini. Apa yang saya dapati menjadi semakin menarik minat.

 

Sepanjang sejarah, orang Yahudi telah diusir dari 79 negara dan beberapa negara lebih dari satu kali. Saya tidak mengetahui fakta ini dan ia amat mengejutkan.

 

Saya tidak mengetahui bahawa banyak tuntutan yang Yahudi buat mengenai Holocaust adalah penipuan dan pembohongan. Buku-buku yang telah saya baca dan filem-filem yang saya tonton mengenai Holocaust hanyalah usaha-usaha terselubung tipis untuk mengumpulkan simpati yang tidak tergoyahkan untuk negara Israel dan alasan untuk memeras jutaan dolar dari Jerman dan AS$1.25 bilion dari Bank Switzerland.

 

Saya mengetahui bahawa pengakuan di Mahkamah Nuremburg dan pelaksanaan begitu banyak penjahat perang Jerman diekstradisi dan para defendan diadili, dihakimi dan dikutuk oleh penuduh mereka.

 

fudzail

 

Saya belajar mengenai operasi bendera palsu, terutama urusan Lavon dan tragedi USS Liberty, sebuah kapal Amerika yang diserang oleh orang Israel semasa perang 1967. Sebanyak 34 lelaki muda Amerika terbunuh dan banyak lagi cedera.

 

Untuk menambahkan penghinaan terhadap USS Liberty, orang Israel mendakwa bahawa itu adalah kes yang tidak disengaja disebabkan salah identiti. Sesuatu yang selalu ditolak oleh orang-orang yang selamat di Liberty. Mereka, bagaimanapun, diancam dengan pengadilan tentera jika mereka pernah menceritakan kisah mereka.

 

Mengenai penganiayaan terhadap rakyat Palestin di wilayah yang dijajah di tangan Pasukan Pertahanan Israel dan peneroka Yahudi sungguh sukar diterima. Israel beranggapan satu-satunya negara demokrasi di Timur Tengah tetapi hanya demokrasi bagi orang Yahudi. Orang bukan Yahudi tidak dianggap sama dan Yahudi berada diatas.

 

Sedih sekali melihat gambar kanak-kanak Palestin yang tidak bersalah dibakar di luar pengiktirafan atau menderita luka tembakan yang serius setelah menjadi sasaran IDF tanpa alasan lain kerana mereka adalah Palestin.

 

Saya pernah ke Gaza pada tahun 2010 melihat kekejaman Israel dimana ratusan masjid musnah. Saya hanya menangis mengenangkan nasib orang Palestin yang tabah dengan orang miskin menjadi majoriti.

 

Selama dua minggu di bulan Ramadan duduk di Gaza dalam persoalan yang semakin besar untuk mencari jawapan.

 

Saya mendapat tahu mengenai sejarah Yahudi tentang sikap suka menipu, berbohong, manipulasi dan amalan perniagaan mereka yang dipersoalkan dan tidak berguna.

 

Saya belajar mengenai peranan mereka dalam gerakan homoseksual radikal, gerakan feminis radikal, industri pornografi dan terlalu banyak perwakilan mereka dalam industri pengguguran.

 

Saya mengetahui peranan mereka dalam jenayah terancang, dalam perdagangan hamba, dalam gerakan hak-hak sivil dan dalam Komunisme, sebuah ideologi yang bertanggungjawab atas kematian berjuta-juta orang dan penindasan berjuta-juta lagi.

 

Saya belajar tentang chutzpah mereka dengan menyatakan bahawa nyawa orang bukan Yahudi tidak lebih berharga daripada nyawa binatang tetapi mereka menganggap kehidupan Yahudi serupa dengan Tuhan sendiri. Tidak boleh mencuri dari orang bukan Yahudi atau membunuh orang bukan Yahudi, tetapi kehidupan orang Yahudi itu suci.

 

Saya mengetahui penguasaan mereka terhadap majoriti kekayaan, media dan akademik walaupun mereka mewakili kurang daripada 2% penduduk dunia.

fudzail

Mereka berada di belakang gerakan kebenaran politik yang tidak masuk akal dan undang-undang jenayah benci yang digubal untuk membungkam siapa saja yang mungkin mengetahui agenda mereka dan berusaha untuk menjelaskannya.

 

Lelaki seperti Rudolf Jerman, David Irving dan ramai lagi, yang sebelum ini diakui sebagai sejarawan hebat, ditangkap, didakwa dengan jenayah kebencian dan dipenjarakan hanya kerana telah membuat penyelidikan akademik mengenai satu tempoh sejarah tertentu.

 

Yang lain disebut penolakan holocaust telah diancam, diperlecehkan, diserang dan dicerca hanya kerana berusaha mendapatkan kebenaran.

 

Sudah jelas bahawa perang di Iraq hanya disebabkan oleh Israel yang ingin mempermainkan musuh-musuhnya dengan mengacau pemerintahan mereka untuk mencapai hegemoni di Timur Tengah.

 

Tidak mungkin orang Yahudi Israel mati kerana sebab ini. Jadi mereka memanipulasi Amerika ke dalam perang dengan bantuan Zionis Israel atau Zionis Yahudi dalam pemerintahan Bush agar darah terlalu banyak lelaki dan wanita muda Amerika ditumpahkan sebaliknya.

 

Yahudi yang mengawal dasar luar Timur Tengah negara yang paling berkuasa di dunia, Amerika. Merekalah yang mengendalikan kongres, senat dan presiden boneka.

 

Mereka memiliki kuasa dalam filem dan televisyen sehingga sekarang kita menjadi sasaran program dan filem Hollywood yang mengejek nilai-nilai dan merendahkan keluarga tradisional.

 

Setelah merenung dengan teliti tentang apa yang telah saya ketahui mengenai ketuanan Yahudi dan Zionisme, telah menguatkan semua tanggapan saya yang sebelumnya mengenai sejarah penganiayaan Yahudi.

 

Apa yang saya sukar fahami adalah mengapa mereka meneruskan tingkah laku ini di mana pun masyarakat mereka tinggal, mengetahui bahawa akhirnya mereka akan berlebihan tangan mereka dan kegembiraan mereka akan terdedah lagi. Adakah sejarah tidak mengajar mereka apa-apa atau Yahudi berbangga dengan pendedahan?

 

Semakin banyak orang menyedari apa yang sedang berlaku dan siapa yang bertanggung jawab atasnya. Kemarahan akan meningkat seperti yang pernah terjadi di bekas Kesatuan Soviet dan negara-negara Eropah timur.

 

Mereka mungkin mengendalikan televisyen, filem dan media cetak, tetapi tidak mengawal internet. Sekurang-kurangnya belum. Blog dan laman web yang dikhaskan untuk siarkan ketuanan Yahudi akhirnya akan menjadi kejatuhan mereka.

 

kreatif

 

 

Begitupun, Nabi Muhammad pernah menziarahi Yahudi yang sakit terlantar.

 

Kita boleh berbuat baik kepada Yahudi atas dasar persahabatan yang tidak mengkhianati Islam atau atas asas dakwah. Malahan Al-Quran dalam Surah al-Maidah mengizinkan perkahwinan dengan wanita Yahudi dan Kristian yang dikategori sebagai Ahlul Kitab.

 

Adalah benar bahawa kita boleh berurusan dengan Yahudi yang tidak menzahirkan permusuhan kepada umat Islam.

 

Nabi Muhammad mempunyai isteri yang merupakan seorang Yahudi iaitu Safiyyah binti Huyai. Sahabat Nabi Muhammad yang dianggap ilmuwan ‘Abdullah bin Salam adalah seorang Yahudi. Nabi Muhammad dalam urusan muamalat pernah menggadai barang kepada Yahudi.

 

Saya pernah bertemu seorang Yahudi di Afrika Selatan dan baik dengan saya berkata, “Itu Yahudi Zionism. Mereka pelampau dan perlu dihapuskan!”