MGB, Almqr dan Alameriah Real Estate Development bekerjasama teroka peluang pelaburan di Madinah | DagangNews Skip to main content

MGB, Almqr dan Alameriah Real Estate Development bekerjasama teroka peluang pelaburan di Madinah

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 23 Okt - MGB Berhad memeterai memorandum persefahaman (MoU) dengan Almqr Development Co dan Alameriah Real Estate Development Company bagi meneroka peluang pelaburan di Madinah di Arab Saudi.

 

Kumpulan pembinaan itu berkata, kerjasama itu akan melibatkan projek perintis, inovatif dan tersendiri, dan projek lain yang mempunyai matlamat pembangunan dan sosial, tertakluk kepada terma dan syarat dalam perjanjian kerjasama itu.

 

MoU itu berkuat kuasa mulai 21 Oktober 2023 untuk tempoh 12 bulan.

 

"MoU itu mewakili peluang bagi MGB untuk meneroka peluang perniagaan yang berpotensi di Kerajaan Arab Saudi dan melaksanakan kerjasama dan kerjasama dengan kedua-dua Almqr dan Alameriah.

 

"Ini adalah selaras dengan hasrat kumpulan meluaskan jejak dan kehadiran industrinya dalam pembinaan dan perniagaan pembuatan konkrit pratuang di peringkat antarabangsa," kata MGB dalam satu makluman kepada Bursa Malaysia, hari ini.

 

MOU itu tidak akan mempunyai sebarang kesan ke atas modal saham dan struktur pegangan saham syarikat.

 

Bagaimanapun, ia dijangka mempunyai sumbangan positif kepada pendapatan sesaham dan aset bersih sesaham kumpulan pada masa hadapan.

 

Sama seperti semua entiti perniagaan, faktor risiko yang mempengaruhi pelaksanaan MOU, termasuk tetapi tidak terhad kepada risiko perniagaan seperti pengurusan kewangan yang berhemat, perubahan dalam keadaan politik, ekonomi dan kawal selia. - DagangNews.com