Nomura Asset lancar Dana Ekuiti Semikonduktor Syariah Global selaras dengan trend pendigitalan global | DagangNews Skip to main content

Nomura Asset lancar Dana Ekuiti Semikonduktor Syariah Global selaras dengan trend pendigitalan global

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 27 Julai - Nomura Asset Management Malaysia Sdn. Bhd. yang merupakan unit pengurusan dana Malaysia di bawah Nomura Holdings, Inc. melancarkan Dana Ekuiti Semikonduktor Syariah Global Nomura bagi menawarkan pelabur akses kepada sektor semikonduktor yang berkembang pesat didorong oleh trend pendigitalan global.

 

Dana pertama seumpamanya di Malaysia boleh didapati mulai 27 Julai 2022 dengan pelaburan minimum RM1,000 atau AS$1,000 (RM4,460).

 

Nomura Asset Management U.K. Limited dilantik sebagai penasihat pelaburan dana, dan akan menyediakan penyelidikan pelaburan dan cadangan saham selaras dengan objektif dan sekatan pelaburan dana.

 

Pengarah Urusan dan Ketua Negara Nomura Asset Management Malaysia, Leslie Yap berkata, pihaknya terus berinovasi dan menawarkan peluang kepada pelabur untuk melabur dalam aset yang berpotensi kukuh untuk pertumbuhan jangka panjang.

 

"Perkembangan dalam pendigitalan termasuk pelancaran rangkaian 5G telah meningkatkan keperluan untuk ketersambungan yang lebih besar, menimbulkan lonjakan eksponen dalam keperluan pengkomputeran dan permintaan untuk cip semikonduktor, yang merupakan komponen penting kebanyakan peranti elektronik.

 

"Pelancaran dana itu tepat pada masanya membolehkan kami memanfaatkan trend sedemikian dan menyediakan pelabur akses kepada syarikat semikonduktor global berkualiti tinggi sambil mencapai kepelbagaian portfolio," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

Diuruskan oleh pasukan ekuiti global Nomura Asset Management yang memenangi anugerah, dana itu memberi tumpuan kepada syarikat berkualiti dengan potensi pertumbuhan tinggi, margin keuntungan yang sihat dan harta intelek yang kukuh dan kuasa harga.

 

Strategi itu disokong oleh analisis mendalam yang mengenal pasti nama berkualiti dengan kelebihan daya saing yang berbeza, tadbir urus yang kukuh, pulangan tunai yang stabil kepada pemegang saham, dan rekod prestasi yang konsisten bagi pulangan modal yang menarik. - DagangNews.com