OCR bangunkan projek kediaman bertanah di Templer, Rawang dengan GDV bernilai RM313 juta  | DagangNews Skip to main content

OCR bangunkan projek kediaman bertanah di Templer, Rawang dengan GDV bernilai RM313 juta 

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 24 April – Pemaju hartanah bersepadu OCR Group Berhad melalui anak syarikat milik penuhnya OCR Templer Sdn Bhd (OCR Templer), memeterai perjanjian usaha sama (JVA) dengan Lecca Properties (M) Sdn Bhd untuk membangunkan projek kediaman bertanah di Templer, Rawang, dengan anggaran nilai pembangunan kasar (GDV) RM313 juta.

 

OCR akan menerajui pembangunan projek, memanfaatkan kepakarannya dalam pembangunan hartanah dan rekod prestasi terbukti berjaya melaksanakan projek.

 

Terletak di antara Kuala Lumpur dan Rawang, hanya 30 minit pemanduan dari pusat bandar raya Kuala Lumpur, pembangunan ini menawarkan akses mudah ke kemudahan bandar dan landskap semula jadi, dengan jaraknya yang berdekatan dengan Hutan Simpan Taman Templer meningkatkan lagi daya tarikannya.

 

Merentasi 7.44 hektar atau 18.4 ekar tanah utama pegangan bebas, projek itu akan terdiri daripada 118 rumah berkembar dengan keluasan antara 3,100 kaki persegi (kaki persegi) hingga 4,200 kaki persegi, dan 37 lot banglo antara 6,600 kaki persegi hingga 4,200 kaki persegi. 16,000 kaki persegi, bersebelahan dengan lot kedai komersial.

 

Projek itu dijangka dilancarkan pada 2025.

 

Pengarah Urusan OCR Group Berhad, Billy Ong Kah Hoe berkata, pembangunan kediaman luar biasa di Templer, Rawang ini terletak di lokasi yang strategik, menawarkan persekitaran peribadi dan tenang yang sangat menarik kepada penduduk Lembah Klang yang mencari kemudahan bandar dan gaya hidup yang dekat dengan alam semula jadi untuk keluarga mereka.

 

“Dengan lokasi utama dan merit menarik, kami yakin dengan kejayaannya dan berharap dapat menyampaikan pembangunan unik yang memperkayakan gaya hidup penduduk,” kata beliau. - DagangNews.com