Pelan pengembangan Aurelius Technologies dijangka beri pulangan positif pada FY24 - Mercury Securities | DagangNews Skip to main content

Pelan pengembangan Aurelius Technologies dijangka beri pulangan positif pada FY24 - Mercury Securities

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 17 Ogos - Mercury Securities yakin bahawa rancangan pengembangan Aurelius Technologies Berhad, kepelbagaian portfolio pelanggan daripada peniagaannya dan rekod prestasi yang kukuh bakal menyumbang secara positif bagi FY24.


 
Firma itu berkata, kumpulan itu memulakan pengeluaran untuk Pelanggan F yang baharu pada Mac 2022 selain terlibat dalam perniagaan berbilang komponen (MCIC), selepas memasang empat barisan teknologi pemasangan permukaan (SMT) automatik sepenuhnya di Loji 2 sedia ada.

 

Kumpulan itu merancang untuk menyediakan sekurang-kurangnya lapan talian SMT untuk memenuhi tempahan daripada pelanggan dengan baki empat talian akan dipasang sepenuhnya dalam 4QFY23 dan 1QFY24.

 

Firma itu berkata, menerusi lapan talian SMT khusus untuk pelanggan, ia akan meningkatkan kapasiti pengeluaran dan keuntungannya pada masa akan datang.

 

"Kami menjangkakan pengiktirafan hasil lapan barisan SMT pada FY24 dan kami tidak melupakan sebarang potensi perolehan tanah pada masa hadapan untuk meningkatkan kapasiti bagi memenuhi lebih banyak tempahan daripada pelanggannya," katanya dalam satu nota kajian, hari ini.

 

Firma itu berkata, margin keuntungan untuk pelanggan akan menjadi lebih tinggi dengan harga bahan mentah baharu.

 

Rancangan syarikat untuk menaik taraf kemudahan pembuatannya ke arah Industri 4.0, yang melibatkan automasi barisan pengeluarannya dan pengendalian bahan automatik untuk operasi perniagaan perkhidmatan pembuatan elektronik (EMS) akan meningkatkan produktivitinya dan mengawal kos buruhnya pada masa hadapan.

 

Firma itu memulakan liputan terhadap kumpulan itu dengan saranan 'beli' pada harga sasaran (TP) RM2.22. - DagangNews.com