Redtone pindah keseluruhan penyenaraiannya ke Pasaran Utama Bursa Malaysia | DagangNews Skip to main content

Redtone pindah keseluruhan penyenaraiannya ke Pasaran Utama Bursa Malaysia

Ketua Pegawai Eksekutif Redtone, Lau Bik Soon
Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 24 Mei - Redtone Digital Berhad telah memindahkan keseluruhan modal saham terbitannya daripada Pasaran ACE ke Pasaran Utama Bursa Malaysia Securities Berhad.

 

Pembekal perkhidmatan telekomunikasi dan infrastruktur digital bersepadu kepada kerajaan dan perusahaan Malaysia menyaksikan harga sahamnya dibuka pada 61 sen hari ini.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Lau Bik Soon berkata, pemindahan ke Pasaran Utama adalah bukti kepada daya tahan dan asas kukuh kumpulan itu, serta keupayaannya untuk memberikan hasil yang menggalakkan walaupun dalam persekitaran perniagaan yang mencabar.

 

“Penyenaraian Pasaran Utama akan memperkasakan kehadiran dan pertumbuhan pasaran kami terutamanya dalam segmen perkhidmatan rangkaian telekomunikasi terurus (MTNS) dan penyelesaian telekomunikasi untuk pasaran perusahaan.

 

"Segmen MTNS dijangka kekal sebagai penyumbang utama kumpulan di tengah-tengah projek infrastruktur telekomunikasi berskala besar yang sedang dijalankan seperti Pelan Infrastruktur Digital Kebangsaan (Jendela) dan pelancaran 5G,” tambahnya.

 

Bik Soon berkata, kumpulan itu juga akan meneruskan pertumbuhan dalam segmen telekomunikasi yang berkembang pesat.

 

“Kami juga sentiasa meneroka teknologi baharu, dengan tujuan membangunkan perkhidmatan baharu dan aliran hasil, untuk menyampaikan pertumbuhan yang kukuh dan mampan,” katanya.

 

Kumpulan itu juga melihat potensi besar dalam penyelesaian yang dipacu teknologi seperti Ladang Pintar yang menyaksikan perkembangan menggalakkan.

 

Sebagai salah satu peneraju dalam ruang, syarikat itu berhasrat untuk terus bekerjasama dengan agensi kerajaan, penggubal dasar perhutanan dan pertanian di dalam negara dan di seluruh rantau, untuk menangani cabaran yang dihadapi dalam keselamatan makanan, pengurusan ladang, pengurusan aset hutan, pemantauan habitat kehilangan dan penebangan hutan. - DagangNews.com