RHB, MPay bekerjasama sedia pembayaran elektronik mudah untuk perniagaan | DagangNews Skip to main content

RHB, MPay bekerjasama sedia pembayaran elektronik mudah untuk perniagaan

KUALA LUMPUR 12 Mei - RHB Banking Group menjalin kerjasama dengan ManagePay Services Sdn Bhd (MPay) bagi menyediakan penyelesaian perbankan tanpa sentuh mudah untuk perniagaan.

 

Perkongsian itu menggunakan Aplikasi Pengaturcaraan Antara Muka (API) bagi membolehkan perusahaan mikro kecil dan sederhana (PMKS) serta pelanggan korporat RHB menerima pelbagai transaksi bank dan e-dompet melalui QR RHB DuitNow yang boleh didapati melalui EFTPOS dan Terminal Android Pintar MPay.

 

Peniaga juga boleh merekodkan semua transaksi QR DuitNow dengan lancar dan menyelaraskan transaksi ini dengan mudah dalam sistem pembayaran termasuk melalui sistem pembayaran terminal.

 

Ketua Perbankan Transaksi Kumpulan Perbankan RHB, Chung Chee Kai berkata, inovasi digital itu mencipta penyelesaian pembayaran yang lebih mudah dan menyenangkan untuk peniaga.

 

"Hasilnya, pelanggan perniagaan kami dapat lebih menumpukan kepada mengurus jualan dan mencapai kecekapan digital serta dalam talian, selain dapat menerima pembayaran segera tanpa mengubah proses pembayaran.

 

"Pelanggan mereka juga akan mendapat manfaat daripada kemudahan dan kemudahan menyelesaikan pembelian tanpa memerlukan interaksi fizikal," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

rhb

 

RHB ialah bank pertama di negara ini yang menyepadukan DuitNow QR melalui sambungan API, membolehkan penyepaduan masa nyata transaksi DuitNow QR dengan terminal sistem titik jualan (POS) dan sistem POS mudah alih, yang memudahkan penyelesaian pembayaran tanpa sentuh. - DagangNews.com