Siab Holdings peroleh kontrak pembinaan bangunan RM176 juta di Pulau Pinang | DagangNews Skip to main content

Siab Holdings peroleh kontrak pembinaan bangunan RM176 juta di Pulau Pinang

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 4 Julai - Syarikat pembinaan Siab Holdings Bhd telah memperoleh kontrak RM176.18 juta daripada pemaju hartanah Exsim Noordin Sdn Bhd untuk membina bangunan warisan dan bangunan servis apartmen 29 tingkat di George Town, Pulau Pinang.

 

Projek 30 bulan itu memerlukan penambahan tujuh unit kepada empat bangunan warisan dua tingkat sedia ada, dan penukaran dua unit daripada kediaman kepada komersial, serta pembinaan bangunan pangsapuri servis 29 tingkat di George Town , Pulau Pinang.

 

Dalam makluman kepada Bursa Malaysia pada Rabu, Siab berkata Taghill Projects Sdn Bhd milik penuhnya telah menerima surat anugerah (LOA) daripada Exsim Noordin untuk jawatan itu. Siab baru sahaja memperoleh Taghill pada bulan Mei.

 

Unit itu mempunyai buku pesanan berjumlah RM1.31 bilion, dan telah komited kepada jaminan keuntungan sekurang-kurangnya RM24 juta untuk tahun kewangan berakhir 31 Dis 2024 (FY2024) dan FY2025.

 

Buku pesanan Siab sendiri berjumlah RM314.48 juta pada akhir Mac 2024.

 

"Penerimaan LOA oleh Taghill untuk melaksanakan projek itu dijangka menyumbang secara positif kepada pendapatan dan aset bersih kumpulan untuk FY2024 dan sepanjang tempoh projek," tambahnya.

 

Saham Siab ditutup naik satu sen atau 8% pada 13.5 sen pada hari Rabu, memberikan syarikat itu permodalan pasaran sebanyak RM210.08 juta. Stok naik 12.5% ​​tahun setakat ini. - DagangNews.com