Solar District Cooling dapat subkontrak RM8.13 juta satu blok hospital Avisena  | DagangNews Skip to main content

Solar District Cooling dapat subkontrak RM8.13 juta satu blok hospital Avisena 

Kerja-kerja Sub-Kontrak dijangka siap menjelang Mei 2027. - Gambar NAIM AZIZ/DagangNews
oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 18 Sept – Solar District Cooling Group Berhad (SDCG) menerima dua surat anugerah daripada Mitrajaya Construction Sdn Bhd untuk kerja-kerja subkontrak bagi satu blok hospital 11 tingkat untuk Avisena Healthcare Sdn Bhd di Seksyen 14, Shah Alam, bernilai RM8.13 juta.

 

Kerja-kerja sub-kontrak daripada dua surat anugerah ini meliputi pembekalan, penghantaran, pemasangan, pengujian, pentauliahan dan penyelenggaraan Sistem Automasi Bangunan (BAS) dan pembekalan, penghantaran, pemasangan, pengujian, pentauliahan dan penyelenggaraan Voltan Lebih Rendah (ELV) dan perkhidmatan Teknologi Komunikasi Maklumat (ICT). Kerja-kerja Sub-Kontrak dijangka siap menjelang Mei 2027.

 

Menurut SDCG, kontrak ini menekankan kekuatan syarikat itu dalam menyampaikan penyepaduan sistem kemudahan bangunan untuk menyediakan automasi, penyelesaian perkhidmatan penjimatan tenaga, terutamanya dalam sektor penjagaan kesihatan, di mana kecekapan dan kebolehpercayaan adalah yang paling utama.

 

Pengarah Urusan SDCG, Edison Kong berkata, pihaknya menghargai kepercayaan yang diberikan oleh Mitrajaya Construction Sdn Bhd, yang telah memiliki hubungan kukuh selama 13 tahun.

 

“Hasil daripada Tawaran Awam Permulaan (IPO) kami yang akan datang, dijangka mengumpul RM45.09 juta, bakal digunakan untuk mengembangkan ibu pejabat kami, menyokong projek baharu, membeli bahan, dan melabur dalam peralatan dan perkhidmatan ICT, membolehkan kami meningkatkan lagi keupayaan kami dan terus menyampaikan penyelesaian yang mampan.”

 

 

wasiyyah

 

 

SDCG baru-baru ini mengumumkan IPOnya untuk orang ramai Malaysia telah terlebih langgan sebanyak 144.08 kali, sempena penyenaraian mereka di Pasaran ACE Bursa Malaysia Securities Berhad pada 19 September 2024. 

 

SDCG dan anak syarikatnya  terlibat dalam penyediaan dan penyelenggaraan BMS, sistem haba suria dan perkhidmatan penjimatan tenaga.

 

Kumpulan mempunyai rekod prestasi yang terbukti dalam meningkatkan kecekapan tenaga merentas sektor penjagaan kesihatan, hospitaliti dan perindustrian.

 

Kumpulan SDCG terlibat dalam menyediakan perkhidmatan prestasi tenaga kepada syarikat konsesi yang menyediakan perkhidmatan sokongan hospital untuk hospital awam.

 

Syarikat konsesi melibatkan SDCG Group sebagai subkontraktor untuk menjalankan kerja kecekapan tenaga yang berkaitan dengan pemasangan sistem air panas terma suria hibrid, yang kadangkala turut termasuk pemasangan semula lampu pendarfluor lampu LED. - DagangNews.com