SP Setia serahkan bangunan gerai, surau bernilai RM4.1 juta kepada MBSA dan JAIS | DagangNews Skip to main content

SP Setia serahkan bangunan gerai, surau bernilai RM4.1 juta kepada MBSA dan JAIS

Pengurus Besar S P Setia Bhd Datuk Muhamad Zaili Muhammad Yusof (7 dari kiri) bersama Ketua Teknikal Setia Alam Impian Nor Hisham Daud (4 dari kiri) dan wakil Jabatan Agama Islam Selangor di surau berkenaan. - Gambar S P Setia
Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 30 Jan - S P Setia Bhd menyerahkan Gerai MBSA dan sebuah surau di Setia Alam Impian, Shah Alam, kepada Jabatan Penilaian, Majlis Bandaraya Shah Alam dan Jabatan Agama Islam Selangor baru-baru ini.

 

Kira-kira RM4.1 juta telah dibelanjakan untuk pembinaan kedua-dua kemudahan ini.

 

Pengurus besarnya Datuk Muhamad Zaili Muhammad Yusof berkata, komitmen kumpulan itu untuk menyepadukan keperluan harian dan keagamaan masyarakat mereka dalam pembangunan strategik perbandaran.

 

 

terengganu inc
Pengurus kanan S P Setia Bhd (perhubungan pihak berkuasa) Mohd Zolhairi Sain (kiri) dan wakil Jabatan Penilaian, Majlis Bandaraya Shah Alam di Gerai MBSA.

 

"Kepercayaan kami menjangkau lebih daripada membina struktur semata-mata; kami adalah arkitek budaya dan ruang komunal," katanya.

 

Berkeluasan 9,530 kaki persegi, Gerai MBSA terdiri daripada 12 gerai dan beroperasi sebagai hab F&B separuh terbuka.

 

Sementara itu, surau seluas 5,167 kaki persegi dinamakan Surau Setia Al-Muqarrabin, yang bermaksud "mereka yang dekat dengan Tuhan" dalam bahasa Arab, dan ia dilengkapi dengan kemudahan seperti kawasan letak kereta dengan tempat untuk orang kurang upaya dan van jenazah, serta surau, ruang wuduk dan tandas. - DagangNews.com