Suzuki Jimny Rhino dilancarkan di Malaysia berharga RM174,900 tanpa insurans | DagangNews Skip to main content

Suzuki Jimny Rhino dilancarkan di Malaysia berharga RM174,900 tanpa insurans

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 19 Jun – Naza Eastern Motors Sdn Bhd berasa teruja untuk mengumumkan pelancaran Suzuki edisi Jimny Rhino, hampir 2 tahun selepas Jimny kembali ke pasaran Malaysia.

 

Edisi khas ini bertujuan untuk menyemarakkan minat pasaran terhadap Suzuki Jimny ikonik dan memberikan pengalaman pemilikan yang menggembirakan untuk pelanggan.

 

Bersempena pelancaran edisi Rhino ini, Jimny Lifestyle Drive telah diadakan. Acara pelepasan itu disempurnakan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Naza Automotive Mohd Rizal Jailan bersama lebih 30 pemilik Jimny yang menyertai pemanduan konvoi dari Bilik Pameran Suzuki Cars Petaling Jaya ke Pusat Latihan & Pengalaman 4WD Malaysia (M4TREC) di Semenyih.

 

Pelancaran edisi Jimny Rhino diumumkan oleh Ketua Pegawai Operasi Naza Eastern Motor, Mohamad Irwan Shahril, diikuti dengan demonstrasi luar jalan dan senaman oleh tenaga pengajar Suzuki Jimny.


 

irsyad

 

irsyad

 


Irwan berkata, Suzuki Cars Malaysia berbangga menawarkan peningkatan ini, yang meningkatkan pengalaman pemanduan keseluruhan dan menambah sentuhan keunikan pada Edisi Jimny Rhino.

 

Selain itu, edisi Jimny Rhino Kit bernilai RM15,000 dan akan tersedia kepada semua pemilik Jimny sedia ada, membolehkan mereka menikmati peningkatan yang sama seperti varian baharu.


 

parafrasa

 


"Inisiatif ini mempamerkan komitmen kami untuk meningkatkan pengalaman pemilikan dan menawarkan peluang kepada pelanggan untuk memperibadikan kenderaan mereka mengikut pilihan mereka,” ujar beliau.


Beliau menambah, “Suzuki Cars Malaysia berhasrat untuk mengukuhkan kesetiaan jenama dan pengekalan pelanggannya dengan menyediakan pengalaman luar biasa untuk pemilik Jimny.

 

"Sebagai pengedar rasmi untuk kereta Suzuki di Malaysia, kami komited untuk menyampaikan kenderaan dan perkhidmatan berkualiti tinggi, memastikan kepuasan pelanggan, dan membina kehadiran jenama yang bereputasi di pasaran,” katanya.

 

Naza Eastern Motors pertama kali melancarkan Suzuki Jimny All Grip pada Julai 2021 dengan beberapa warna tersedia di pasaran. Edisi Jimny Rhino kini boleh didapati dalam warna putih mutiara tulen dengan terhad kepada 30 unit pengeluaran dan dilengkapi tanda logo ikonik Rhino yang memberi penghormatan kepada warisan siri Suzuki SJ, Jimny generasi kedua yang pertama kali muncul 41 tahun lalu.

 

Jimny Rhino Edition berharga RM174,900 sebelum insurans, dan menawarkan pelbagai ciri eksklusif dan naik taraf untuk peminat.


 

parafrasa

 


Kemuncaknya ialah pelekat merah, kelabu dan hitam yang tertera pada hud dan profil, dengan perkataan "Real Offroader" dan grafik badak sumbu. Ciri nostalgia termasuk gril Suzuki Heritage yang sepadan dengan cermin sisi krom, bersama-sama dengan bampar sisi dan hadapan di bawah hiasan.


 

parafrasa

 


Ciri nostalgia lain ialah kepak lumpur merah dengan huruf "Jimny" putih, dan penutup tayar ganti belakang dengan logo Rhino. Pengadang pembezaan hadapan dan belakang serta pemesong hujan dan angin dipasang sebagai perlindungan selanjutnya daripada cuaca.


 

parafrasa

 

parafrasa

 

parafrasa

 

parafrasa

 


Turut hadir pada majlis perasmian itu ialah Dato’ Mazlan Kamaruddin dan Dato’ Nik Hamdam Nik Hassan, Ahli Lembaga Pengarah Naza Eastern Motors Sdn Bhd. - DagangNews.com