Batik Air terbang dari Subang ke Kota Bharu bermula 21 Oktober 2024 | DagangNews Skip to main content

Batik Air terbang dari Subang ke Kota Bharu bermula 21 Oktober 2024

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 2 Okt - Berikutan kejayaan pelancaran semula perkhidmatan daripada Subang SkyPark, Batik Air memperkenalkan laluan terus baharu ke Kota Bharu, bermula 21 Oktober 2024.

 

Laluan baharu ini juga berfungsi sebagai alternatif sempurna kepada KLIA serta menawarkan pilihan kepada pelancong untuk terbang melalui Batik Air dari Subang ke Kota Bharu, menyediakan akses mudah ke bandar yang menawan itu terletak di sepanjang pantai timur Semenanjung Malaysia yang indah.

 

Menandakan perkhidmatan kedua Batik Air dari Subang selepas kejayaan pelancaran laluan Pulau Pinang, sambungan baharu ini mewakili peningkatan ketara kepada rangkaian Batik Air semasa ia beralih daripada turboprop kepada perkhidmatan jet.

 

 

batik air

 

 

Peningkatan ini menangani peningkatan permintaan untuk perjalanan udara di rantau ini, kata Ketua Pegawai Eksekutif Batik Air, Datuk Chandran Rama Muthy, ambil menambah laluan baharu ini memperkukuh komitmen syarikat penerbangan untuk mengukuhkan ketersambungan di seluruh Malaysia.

 

"Kami berbangga untuk menawarkan pelanggan kami kemudahan terbang terus ke Kota Bharu, menggunakan pesawat Boeing 737 untuk menyediakan perjalanan yang lebih pantas dan selesa. Laluan ini, bersama-sama dengan perkhidmatan sedia ada kami, akan memenuhi permintaan kukuh yang kami perhatikan dari Subang".

 

Dengan permulaan sederhana syarikat penerbangan itu sebagai Malindo Air pada 2013 dengan hanya dua pesawat ATR terbang ke Pulau Pinang dan Kota Bharu, perkembangan terbaru ini mempamerkan pertumbuhan dan cita-cita Batik Air. - DagangNews.com