Metro Healthcare meterai perjanjian taja jamin dengan MIDF Amanah IB, pindah ke Pasaran ACE | DagangNews Skip to main content

Metro Healthcare meterai perjanjian taja jamin dengan MIDF Amanah IB, pindah ke Pasaran ACE

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 27 Sept - Metro Healthcare Bhd memeterai perjanjian taja jamin dengan MIDF Amanah Investment Bank Bhd bagi 34.26 juta saham sempena pemindahan penyenaraian Metro ke Pasaran ACE Bursa Malaysia.

 

Penyedia penjagaan kesihatan itu, yang kini disenaraikan di Pasaran LEAP, berkata tawaran awam permulaan (IPO) syarikat itu di Pasaran ACE memerlukan terbitan 156.63 juta saham baharu, mewakili 16% daripada modal saham yang diperbesarkan kumpulan itu sebanyak 978.91 juta saham.

 

Daripada saham baharu itu, sebanyak 3.5% daripada modal saham yang diperbesarkan dibuka untuk permohonan kepada orang awam Malaysia dan borang merah jambu dan 12.5% ​​daripada modal saham yang diperbesarkan, kepada pelabur Bumiputera yang diluluskan oleh Kementerian Pelaburan, Perdagangan dan Industri.

 

“Pangkalan pelabur Pasaran ACE yang lebih luas bukan sahaja akan meningkatkan kecairan bagi saham kami tetapi juga meningkatkan profil syarikat kami dan berpotensi menarik rakan kongsi strategik.

 

“Peralihan ini juga memberikan kami platform pengumpulan dana yang lebih besar, memberikan kami akses kepada modal yang diperlukan untuk menyokong rancangan pengembangan kami dan melabur dalam inisiatif strategik yang akan mempercepatkan pertumbuhan masa depan kami,” kata pengarah urusan Metro Lim Wai Khong dalam satu kenyataan.

 

MIDF Amanah Investment Bank ialah penasihat utama, penaja, penaja jamin dan ejen penempatan yang dilantik untuk IPO Metro. - DagangNews.com