Vestera, Fueltrax membentuk perkongsian strategik merevolusikan pemantauan bahan api kapal luar pesisir | DagangNews Skip to main content

Vestera, Fueltrax membentuk perkongsian strategik merevolusikan pemantauan bahan api kapal luar pesisir

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 27 Sept - Vestera dan Fueltrax membentuk perkongsian strategik bertujuan menyediakan penyelesaian pajakan inovatif untuk sistem pemantauan bahan api termaju yang disesuaikan untuk kapal luar pesisir.

 

Kerjasama ini membolehkan pemilik kapal melaksanakan teknologi termaju tanpa beban perbelanjaan modal yang tinggi.

 

Pertukaran Memorandum Persefahaman (MOU) berlangsung di Kuala Lumpur semasa Pameran dan Persidangan Perkhidmatan Minyak & Gas Malaysia (MOGSEC) ke-7 pada Khamis.

 

 

vestera
Dari kiri, Kapten Khalid Mohamad, Penasihat Marin, Vestera; Kapten Ahmad Imran Mohd Azmi, Pengarah Urusan, Vestera; Rashidah Alias, Naib Presiden Perolehan Kumpulan, Petronas; Faiz Azani, Pengarah Operasi SEA, Fueltrax dan Hakim Amir Bokori, Pengurus Sokongan Teknikal, Fueltrax.

 

 

Acara itu menampilkan kehadiran Naib Presiden Perolehan Kumpulan di Petronas, Rashidah Alias menonjolkan kepentingan perkongsian dalam industri.

 

Melalui perkongsian ini, Vestera dan Fueltrax menyasarkan untuk meningkatkan kecekapan operasi dan pengurusan bahan api untuk pengendali kapal luar pesisir.

 

Teknologi tercanggih mereka menyediakan data dan analisis masa nyata, membolehkan pemilik kapal mengoptimumkan penggunaan bahan api dan mengurangkan kos operasi dengan ketara.

 

"Kami teruja bekerjasama dengan Fueltrax untuk menyampaikan penyelesaian yang bukan sahaja meningkatkan kecekapan operasi tetapi juga menyokong peralihan industri ke arah amalan yang lebih bijak dan lebih mampan," kata Kapten Ahmad Imran, Pengarah Urusan VESTERA.

 

“Dengan menawarkan model pajakan, kami menghapuskan halangan kos pendahuluan yang tinggi, membolehkan lebih ramai pemilik kapal mendapat manfaat daripada teknologi pemantauan bahan api termaju kami,” tambah Faiz Azani, Pengarah Operasi (Asia Tenggara) Fueltrax. - DagangNews.com