Warner Music mahu teroka kerjasama dengan pelbagai jenama untuk tingkatkan nilai dan kuasa muzik | DagangNews Skip to main content

Warner Music mahu teroka kerjasama dengan pelbagai jenama untuk tingkatkan nilai dan kuasa muzik

Dinesh Ratnam (empat dari kiri) bersama Pengarah Urusan Watsons Malaysia dan Ketua Pegawai Operasi (COO) Kesihatan dan Kecantikan Asia, Caryn Loh, Timbalan Menteri Komunikasi Malaysia, Teo Nie Ching dan COO Watsons Malaysia, Danny Hoh pada acara perasmian Festival Futureland, baru-baru ini.
Oleh Shamsiah Zulkafli

KUALA LUMPUR 4 Okt - Warner Music sedang meneroka pelbagai saluran untuk menunjukkan kuasa muzik di pelbagai jenama dan industri yang akan membawa nilai kepada artis dan ekosistem di Malaysia.

 

Pengarah Urusan Warner Music Malaysia dan Singapura, Dinesh Ratnam berkata, syarikat itu sedang mencari lebih banyak peluang baharu untuk bekerjasama dengan pelbagai jenama bagi meningkatkan nilai dan kuasa muzik.

 

"Kami baru sahaja mengumumkan kerjasama dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) di mana kami merupakan rakan muzik rasmi dan ini adalah kerjasama ikonik yang pertama seumpamanya," katanya dalam satu kenyataan selepas perasmian Festival Futureland di sini hari ini.

 

Festival "Futureland" yang akan dianjurkan oleh Warner Music Malaysia (WMM) buat pertama kali pada 23 November 2024, dijangka menarik 10,000 pengunjung dengan matlamat untuk meningkatkan industri muzik tempatan.

 

WMM bersedia untuk memulakan bab baharu bagi muzik secara langsung di Stadium Merdeka, dengan peruncit kesihatan dan kecantikan Watsons Malaysia sebagai penaja utama sebagai sebahagian daripada sambutan ulang tahun ke-30 syarikat di negara ini.

 

Dinesh menyatakan, senario muzik Malaysia dipenuhi dengan potensi yang besar.

 

"Kami mempunyai kumpulan artis yang sangat berbakat yang menunggu peluang besar seterusnya," ujar beliau.

 

Katanya, festival itu adalah sambungan daripada usaha syarikat untuk meningkatkan industri muzik tempatan, menyediakan platform bagi artis terkemuka untuk mempamerkan karya mereka kepada lebih ramai penggemar muzik dan membuka peluang bagi bakat baharu.

 

"Paparan ini digabungkan dengan dedikasi WMM terhadap pembangunan artis, akan membantu muzik Malaysia mencapai tahap yang lebih tinggi," katanya.

 

Berkaitan dengan nilai yang dicipta oleh acara tersebut untuk WMM, Dinesh berkata Festival Futureland merupakan pengumpulan beberapa matlamat utama untuk syarikat.

 

Beliau berkata, syarikat melihat pertumbuhan yang luar biasa dalam senario muzik Malaysia, dengan artis-artis mencapai pencapaian seperti menduduki carta Spotify dan menembusi pasaran antarabangsa.

 

"Festival ini adalah cara kami meraikan kejayaan itu dan menyediakan platform bagi bakat terkemuka dan baru untuk berhubung dengan peminat dalam skala yang besar.

 

"Ia juga merupakan sebahagian daripada komitmen kami untuk memupuk ekosistem muzik secara langsung yang berkembang pesat di Malaysia," tambahnya.

 

Beliau berkata, melalui kerjasama dengan pihak berkepentingan dalam ekosistem muzik secara langsung, serta memudahkan sokongan strategik dan pembangunan infrastruktur, syarikat berhasrat menarik bakat bertaraf tinggi dan meningkatkan reputasi Malaysia sebagai pusat pengalaman muzik.

 

Visi keseluruhan adalah untuk mengukuhkan Malaysia sebagai pusat yang menonjol bagi muzik dan hiburan.

 

"Kami komited untuk memudahkan kerjasama global, memupuk pertukaran silang budaya dan memperluaskan jangkauan artis berbakat kami di peringkat global.

 

"Seni muzik secara langsung adalah bahagian penting dalam mencapai ini, dan kami berharap Futureland akan menjadi destinasi utama untuk artis serantau dan global untuk mengadakan jelajah," katanya. - DagangNews.com