TNG Digital pelawa pelajar sertai Cabaran Keusahawanan Muda 2022 Touch ‘n Go eWallet | DagangNews Skip to main content

TNG Digital pelawa pelajar sertai Cabaran Keusahawanan Muda 2022 Touch ‘n Go eWallet

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 21 Jun - Touch ‘n Go (TNG) eWallet sedang mencari minda segar muda di Malaysia untuk memberikan idea mereka yang paling inovatif dalam Cabaran Keusahawanan Muda 2022 Touch ‘n Go eWallet.

 

Cabaran Keusahawanan Muda 2022 menyediakan pelajar dengan platform untuk mengalami, berinovasi dan memupuk kemahiran keusahawanan mereka dalam industri e-dompet. 

 

Berlangsung sehingga 23 Julai 2022, pelajar sepenuh masa berumur 25 tahun ke bawah digalakkan untuk mengambil bahagian.

 

Cabarannya adalah untuk mengemukakan idea paling inovatif mereka tentang bagaimana Touch ‘n Go eWallet boleh terus meningkatkan keseronokan sambil menggalakkan penggunaan e-dompet berterusan dalam kalangan rakyat Malaysia.

 

Ketua Pegawai Eksekutif TNG Digital, Alan Ni berkata, idea yang hebat dan inovatif datang dari luar. 

 

Beliau berkata, mereka percaya terdapat ramai minda segar muda di Malaysia yang mempunyai idea-idea inovatif yang hebat yang boleh dimanfaatkan oleh eWallet. 

 

"Cabaran Keusahawanan Muda 2022 bertujuan untuk menyediakan pelajar secara khusus dengan platform yang mana mereka boleh menyalurkan idea paling inovatif dalam industri e-dompet dan menjadikannya realiti.

 

“Dengan peningkatan bilangan pengguna melebihi 17 juta, Touch ‘n Go eWallet sentiasa mencari idea baharu yang bernas untuk menambah baik aplikasi secara umum.

 

"Misinya adalah untuk menggalakkan dan memupuk pelajar yang merupakan sumber terpenting negara untuk masa depan, untuk menunjukkan kepada kita apa yang mereka ada untuk menjadikan Touch ‘n Go eWallet sebagai pilihan pembayaran tanpa tunai pilihan di Malaysia," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Cabaran terbuka kepada penyertaan individu dan/atau pasukan. Idea paling inovatif akan dipilih untuk dipersembahkan dalam suasana profesional dan berpeluang memenangi hadiah bernilai sehingga RM10,000 Touch ‘n Go eWallet kredit dan baucar bernilai sehingga RM1,000.

 

Hantar 6 muka surat 'the pitch deck' (idea paling inovatif) kepada youngentrepreneur@tngdigital.com.my sebelum 23 Julai 2022 untuk mengambil bahagian. 

 

Untuk maklumat lanjut dan kemas kini tentang Cabaran Keusahawanan Muda 2022, layari www.touchngo.com.my. - DagangNews.com