UMediC dijangka catat pendapatan lebih kukuh pada suku keempat - Affin Hwang | DagangNews Skip to main content

UMediC dijangka catat pendapatan lebih kukuh pada suku keempat - Affin Hwang

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 4 Ogos - UMediC Group Berhad dijangka meraih pendapatan lebih kukuh sebanyak RM2.5 juta pada suku keempat tahun kewangan 2023 sekali gus menjadikan unjuran penuh dalam jangkaan Affin Hwang Capital.

 

Firma penyelidikan itu berkata, pembesaran kemudahan berterusan kumpulan harus diselesaikan pada September ini dan kapasiti pembuatan dijangka meningkat dua kali ganda menjelang akhir tahun.

 

Katanya, memandangkan pembesaran kemudahan yang akan datang membolehkan lebih banyak kapasiti dipasang, potensi peningkatan kepada anggaran FY25 disokong daripada pemasangan selanjutnya kapasiti pembuatan.

 

"Kami melihat ini secara positif, kerana syarikat itu berhasrat untuk meningkatkan secara beransur-ansur bagi memastikan pengeluaran berjalan lancar dan penghantaran dipenuhi," katanya dalam satu nota kajian, hari ini.

 

Affin Hwang berkata, suku sebelumnya menyaksikan jualan kumpulan itu terjejas berikutan kerja-kerja penyelenggaraan dan pelanggan meminta penghantaran tertangguh.

 

Memandang ke hadapan, firma penyelidikan itu berkata, segmen pembuatan dijangka memacu pendapatan kumpulan daripada pengembangan akan datang yang bakal menggandakan kapasiti pengeluarannya menjelang akhir tahun.

 

"Kami megekalkan saranan 'beli' dengan harga sasaran (TP) tidak berubah sebanyak RM1 sesaham," katanya. - DagangNews.com