Unilever Malaysia perkenal logo baharu sempena ulang tahun ke-75 | DagangNews Skip to main content

Unilever Malaysia perkenal logo baharu sempena ulang tahun ke-75

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 15 Julai - Unilever Malaysia telah memperkenalkan pelbagai inisiatif dan langkah baharu dalam meraikan sambutan ulang tahunnya yang ke-75. 

 

Antaranya termasuk logo peringatan baharu yang menggabungkan 25 ikon berwarna-warni yang dijalin bersama pada angka 75. 

 

Ikon-ikon tersebut disebut-sebut sebagai representasi aspek unik perniagaan, dan lebih penting lagi, tujuan Unilever untuk menjadikan kehidupan lestari sebagai perkara biasa.

 

Untuk melengkapkan logo, jenama itu juga telah melancarkan slogan baharu dalam Bahasa Melayu, “75 Tahun Bersama U (75 tahun bersama U)”, melambangkan komitmen masa lalu dan masa depan Unilever untuk terus membantu rakyat Malaysia.

 

Selain logo dan slogan peringatan, Unilever Malaysia juga telah memindahkan ibu pejabat baharunya ke Bangsar South. 

 

Menurut jenama itu, langkah itu telah dibuat selama bertahun-tahun, dan mengesahkan pertumbuhan berterusan Unilever pada masa hadapan. 

 

Untuk terus meraikan kejayaan ini, Unilever Malaysia telah melancarkan tawaran dan promosi eksklusif di kalangan portfolio produknya yang terdiri daripada kecantikan, penjagaan diri, penjagaan rumah dan makanan. Ini hanya boleh didapati melalui Kedai Rasmi Unilever di Shopee, Lazada dan Kedai Runcit Lazada.

 

 

unilever

 

 

Ketua Negara Unilever Malaysia, Lenny Chuah berkata, ketika mereka meraikan kejayaan istimewa itu, ia benar-benar menggembirakan untuk dikelilingi oleh ramai daripada mereka yang memainkan peranan penting dalam kejayaan Unilever Malaysia. 

 

"Kami ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada pekerja, pelanggan, peruncit, rakan kongsi perniagaan dan penduduk tempatan kami. komuniti, yang telah menyokong kami selama ini dalam pertumbuhan dan cita-cita kami," katanya. 

 

Sementara itu, Unilever telah membuat perubahan kepada pasukan pemasarannya, menurut Marketing Interactive.

 

Sebagai sebahagian daripada struktur penyederhanaannya, Kartik Chandrasekhar, peneraju global Lifebuoy kini menyandang jawatan ketua penjagaan mulut dan pembersihan kulit untuk pasaran membangun dan sedang pesat membangun, bersama dengan peneraju jenama global Pepsodent. 

 

Dalam peranan ini, beliau kini mengetuai strategi, inovasi dan komunikasi secara global untuk jenama. - DagangNews.com