VCI Global bekerjasama dengan Treasure Global Inc. percepatkan pertumbuhan e-dagang dan fintech di Asia Tenggara | DagangNews Skip to main content

VCI Global bekerjasama dengan Treasure Global Inc. percepatkan pertumbuhan e-dagang dan fintech di Asia Tenggara

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 19 Jun - Syarikat tersenarai di NASDAQ, VCI Global Limited, melalui anak syarikatnya, Credilab Sdn. Bhd., melancarkan kerjasama strategiknya dengan Treasure Global Inc (TGL) untuk meningkatkan platform e-dagang TGL iaitu ZCITY App, menjadi Super App termaju dipacu AI (ZCITY Super App).

 

Menerusi perkongsian strategik ini, VCIG akan memanfaatkan pangkalan pengguna TGL yang luas iaitu kira-kira 3 juta pengguna, memperoleh akses pasaran segera untuk mengembangkan rangkaian perkhidmatan kewangannya yang komprehensif.

 

Memandangkan fintech memainkan peranan penting dalam ekonomi digital hari ini, impaknya terhadap e-dagang amat diperlukan, menawarkan alat dan platform canggih yang menyelaraskan urus niaga dengan lancar.

 

Dalam perkongsian baharu ini, Credilab membawa keupayaan fintech proprietari dan pembiayaan mikro yang canggih serta memanfaatkan kerjasama VCIG dengan Cogia GmbH, menawarkan teknologi pemesejan terjamin yang terkemuka dalam industri, yang menggabungkan fintech dan e-dagang.

 

 

entah

 

 

Dengan menggabungkan pemesejan terjamin, dompet digital dan ciri pembiayaan mikro dipacu AI ke dalam ZCITY Super App TGL, penyepaduan ini menjanjikan platform bersatu revolusioner yang meningkatkan setiap aspek transaksi digital, memberikan pengalaman pengguna yang lancar, selamat dan sangat cekap.

 

Perkongsian ini menandakan kemajuan ketara ke arah mempertingkatkan rangkuman kewangan di seluruh Asia Tenggara dengan memanfaatkan teknologi termaju untuk menyampaikan perkhidmatan kewangan yang lancar yang memberi manfaat kepada kedua-dua syarikat dan pengguna mereka.

 

Fasa awal inisiatif ini akan dilancarkan di Malaysia, yang mempunyai populasi lebih 33 juta. Keputusan strategik ini memberikan VCI Global akses pantas kepada pangkalan pengguna yang pelbagai dan dinamik, mempercepatkan rangkaian penuh perkhidmatan kewangan Syarikat dan mengukuhkan kedudukan strategiknya dalam landskap fintech dan e-dagang Asia Tenggara.

 

Pengerusi Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan VCI Global, Dato' Victor Hoo berkata, dengan memanfaatkan pangkalan pengguna TGL yang luas sebanyak 3 juta, perkongsian strategik ini meluaskan jangkauan geografi syarikat.

 

"Ia juga mempercepatkan penggunaan penyelesaian inovatif kami, menjanjikan nilai jangka panjang untuk para pemegang saham kami,” kata beliau. - DagangNews.com