Vetece terima kelulusan disenaraikan di Pasaran ACE Bursa Malaysia | DagangNews Skip to main content

Vetece terima kelulusan disenaraikan di Pasaran ACE Bursa Malaysia

Penyedia penyelesaian IT, VETECE jangka disenaraikan di Pasaran ACE menjelang suku ketiga 2024.
Oleh M. HERMAN HAMID

KUALA LUMPUR 10 Jun - Penyedia penyelesaian teknologi maklumat (IT), Vetece Holdings Berhad (Vetece) mendapat kelulusan Bursa Malaysia Securities Berhad (Bursa Securities) untuk disenaraikan di Pasaran ACE Bursa Malaysia.

 

Tawaran awam permulaan (IPO) syarikat itu akan melibatkan terbitan sebanyak 98 juta saham biasa baharu dan tawaran untuk penjualan sebanyak 39.2 juta saham sedia ada.

 

Ini mewakili sejumlah 35.0% daripada modal saham terbitan Vetece yang diperbesarkan sebanyak 392 juta saham biasa.

 

Ditubuhkan pada 2003, Vetece, melalui anak-anak syarikatnya Vision Technology Consulting Sdn Bhd (VTCM) dan Vision Technology Consulting Pte Ltd (VTCS) menawarkan pelbagai rangkaian penyelesaian IT perniagaan yang menyeluruh merangkumi perkhidmatan pelaksanaan, penyelenggaraan, sokongan dan perkhidmatan profesional serta penjualan semula perkakasan dan perisian.

 

Vetece adalah Rakan Malaysia Oracle dan telah membangunkan hubungan yang berpanjangan dengan Oracle.

 

Ini membolehkan Kumpulan membangunkan kepakaran dalam menyampaikan integrasi aplikasi perniagaan, pengurusan log masuk tunggal (SSO), kejuruteraan data perniagaan dan analisis, perusahaan Pengurusan Hubungan Pelanggan Perniagaan (CRM) dan penyelesaian di premis serta infrastruktur awan dalam platform teknologi Oracle.

 

Selain Oracle, Vetece telah menjalinkan hubungan yang kukuh dengan enam rakan teknologi global dan pembekal lain, termasuk WSO2 dan Salesforce.

 

Kerjasama ini telah meningkatkan keupayaan Vetece dalam menyampaikan pelbagai penyelesaian teknologi canggih.

 

 

vetece
Vetece jangka disenaraikan menjelang suku ketiga 2024.

 

 

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan dan Pengarah Eksekutif Vetece, Chan Wai Hoong berkata, sejak 20 tahun lalu, Vetece telah mewujudkan rekod prestasi yang kukuh dalam menyediakan penyelesaian IT kepada perusahaan besar seperti syarikat berkaitan kerajaan dan multinasional dengan majoritinya berada dalam industri telekomunikasi dan perkhidmatan kewangan. 

 

"Kami berbangga dengan keupayaan untuk menyampaikan projek kepada banyak organisasi besar, menunjukkan keupayaan kami dalam melaksanakan penyelesaian IT berskala besar dan berpusat, menyeragamkan dan memperkemas proses merentas anak syarikat dan cawangan di lokasi yang berbeza.

 

“Penyenaraian di Pasaran ACE akan membolehkan Kumpulan mengakses pasaran modal ekuiti, mengumpul dana untuk mempercepatkan fasa seterusnya pertumbuhan perniagaan kami. 

 

"Dengan hasil penyenaraian, Vetece boleh mengukuhkan kedudukannya dalam industri perkhidmatan IT perusahaan dengan fleksibiliti kewangan dan keupayaan operasi yang dipertingkatkan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

 

Melainkan keadaan yang tidak dijangka, Vetece menyasarkan untuk disenaraikan menjelang suku ketiga 2024. 

 

Kenanga Investment Bank Berhad ialah Penasihat Utama, Penaja, Penaja Jamin dan Ejen Penempatan untuk IPO.

 

Penyelesaian IT yang luas oleh Vetece melibatkan pelbagai industri termasuk telekomunikasi, perkhidmatan kewangan, teknologi, pembuatan, pendidikan tinggi, pengedaran, sektor awam, automotif dan utiliti.

 

Kumpulan ini menyediakan perkhidmatan berkualiti yang diiktiraf secara antarabangsa dan disijil dengan Sistem Pengurusan Kualiti ISO 9001:2015 untuk reka bentuk dan pemasangan perisian, dan Test Maturity Model integration (TMMi), mencerminkan komitmen untuk menyampaikan perkhidmatan berkualiti tinggi dan membina hubungan kerja yang kukuh dan jangka panjang dengan pelanggan.

 

Selain Malaysia sebagai pasaran utamanya, Vetece juga melayani pelanggan di rantau Asia Pasifik, termasuk Australia, Singapura, Thailand, Jepun, Korea Selatan dan negara-negara lain. - DagangNews.com