Wanzar menggabungkan minimalis moden dengan motif tradisional Malaysia dalam Koleksi Pengantin Baharu  | DagangNews Skip to main content

Wanzar menggabungkan minimalis moden dengan motif tradisional Malaysia dalam Koleksi Pengantin Baharu 

KETIKA musim perkahwinan muncul semula pada tahun ini, jenama fesyen tempatan Wanzar menyambut kemeriahan perkahwinan dengan pelancaran Bride 6.0, barisan terbaru pakaian perkahwinan sedia untuk dipakai!

 

Baharu dikeluarkan pada Ogos ini, koleksi perkahwinan ini meraikan penyatuan antara reka bentuk anggun, moden dan semua keagungan pakaian tradisional Malaysia yang abadi.

 

Sesuai dengan visi Wanzar untuk mengangkat setiap helaian agar sesuai dengan raja dan permaisuri, koleksi pengantin baharu itu menampilkan satin duchesse yang indah, sejenis sutera tenunan yang popular dalam kalangan rumah couture dan diraja kerana teksturnya yang berkilauan.

 

Ia juga memberi penghormatan kepada klasik dengan menonjolkan warna putih, daripada putih tulen kepada warna putih pudar yang menenangkan, seperti gading, kuning air dan krim.

 

Sama seperti pengantin baru memulakan fasa baru dalam kehidupan sambil mengekalkan keajaiban yang datang sebelum ini, koleksi itu, pada intinya, perayaan masa lalu dan masa kini.

 

Mempamerkan kesederhanaan anggun fesyen kontemporari yang diselitkan dengan pengaruh reka bentuk tempatan, setiap karya membuat kenyataan Malaysia yang unik.


 

wanzar

 


Mengenai inspirasi di sebalik pilihan reka bentuk ini, Abu Zarin Abdullah, pengasas Wanzar, berkata, estetika perkahwinan yang ideal, yang secara tradisinya menampilkan corak yang lebih rumit dan warna yang lebih cerah, telah berubah selama bertahun-tahun memihak kepada palet neutral dan lebih minimum, rupa yang canggih.

 

"Kehalusan benar-benar menyerlahkan keanggunan pasangan yang baru berkahwin, terutamanya apabila digandingkan dengan reka bentuk yang diilhamkan oleh warisan tempatan kami,” kata beliau.

 

Bakal pengantin dimanjakan dengan pilihan dengan koleksi Bride 6.0, yang memperkenalkan 24 rekaan gaun pengantin baharu untuk dipilih.

 

Pakaian masing-masing menampilkan kesesuaian, gaya dan potongan berbeza yang berasal dari seluruh Malaysia, daripada garis-A berangin fesyen Pahang kepada lipatan anggun potongan Kedah.

 

Dengan garisan yang panjang dan anggun, lengan dan lapel yang dihias halus, serta garis leher yang tinggi, pakaian tersebut mencipta siluet halus untuk penampilan yang sempurna.


 

wanzar

 


Walaupun setiap gaun pengantin sudah didatangkan dengan tudung polos secara percuma, Wanzar juga telah mereka bentuk pilihan tudung bercorak ringan dan kerongsang yang direka dengan rumit untuk sentuhan akhir keanggunan semata-mata.

 

Untuk melengkapkan pakaian pengantin mereka, koleksi Bride 6.0 juga menawarkan pakaian untuk lelaki!

 

Pasangan boleh memilih untuk membeli pakaian perkahwinan mereka dalam set, dengan tiga reka bentuk berbeza disediakan untuk pengantin lelaki.

 

Koleksi lelaki juga diilhamkan oleh pakaian tradisional yang digemari, seperti baju melayu cekak musang (yang disertakan dengan butang rekaan khas percuma) dan reka bentuk teluk belanga.

 

Selaras dengan komitmen Wanzar untuk membuat persiapan perkahwinan setiap pelanggan sebagai istimewa dan diperibadikan yang mungkin, setiap pakaian dibungkus dalam pembungkusan berkotak murni — menjadikan mereka gembira untuk menerima bukan sahaja melalui pos, tetapi juga sebagai hantaran atau hadiah perkahwinan.


 

wanzar

 


“Hari perkahwinan pelanggan kami adalah sama pentingnya kepada kami dan juga kepada mereka, dan kami sentiasa sedar bahawa koleksi kami akan menjadi bahagian yang tidak boleh digantikan dalam salah satu peristiwa penting dalam hidup mereka.

 

"Setiap helaian direka dengan teliti dengan teliti, perincian dan fabrik yang terbaik, sambil disimpan pada harga yang berpatutan — supaya setiap pasangan pengantin boleh berasa seperti diraja pada hari perkahwinan mereka tanpa perlu berbelanja,” tambah Zarin. - DagangNews.com