Wayne Lim Beng Chai diumum sebagai Ketua Pegawai Komersial Kumpulan PUC | DagangNews Skip to main content

Wayne Lim Beng Chai diumum sebagai Ketua Pegawai Komersial Kumpulan PUC

Ketua Pegawai Komersial Kumpulan, Wayne Lim Beng Chai
Oleh SYAZA NORAZHARUDDIN

KUALA LUMPUR 17 Sept - PUC Bhd sebuah kesetiaan inovatif penebusan, e-dagang, pemasaran digital dan penyedia rumusan pembayaran digital, melantik Wayne Lim Beng Chai sebagai Ketua Pegawai Komersial Kumpulan, berkuat kuasa serta-merta.

 

Beliau membawa pengalaman luas hampir 30 tahun dalam sektor perusahaan mikro, kecil dan sederhana (PMKS), serta rekod prestasi terbukti memacu pertumbuhan dan inovasi dalam peranan komersial.

 

Sebagai pengasas dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Media SME Malaysia, beliau merupakan bekas peguam bela PMKS, beliau memastikan pengiktirafan mereka dan peluang yang sama dalam landskap perniagaan yang lebih luas. 

 

Pemahamannya yang mendalam tentang trend perniagaan dan cabaran komuniti PMKS serta semangat keusahawanannya, meletakkan beliau sebagai pemimpin yang ideal untuk memacu strategi komersial PUC. 

 

PUC berkata, portfolio pelbagai beliau termasuk pelancaran Kongsi pada 2017, sebuah platform fintech bagi meningkatkan aliran tunai PMKS dan MySubsidi, sistem e-dompet kerajaan yang membantu dalam pengagihan subsidi disasarkan. 

 

“Sumbangan inovatif beliau kepada landskap fintech sejajar dengan komitmen kami menyediakan rumusan termaju yang memenuhi keperluan asas pelanggan yang pelbagai. 

 

“Dengan kepakaran dalam perhubungan awam, pengiklanan dan pengurusan krisis, Lim akan memainkan peranan penting dalam mempercepatkan pertumbuhan PUC dan mengembangkan kehadiran pasarannya,” ujar PUC dalam kenyataan hari ini. 


 
Mengulas mengenai pelantikannya, Lim berkata beliau akan menggunakan kepakaran dan pengetahuannya dalam industri fintech dan media bagi membantu memacu pertumbuhan komersial PUC dan terus menyampaikan rumusan inovatif dan bersepadu kepada pelanggan syarikat. 

 

“Saya juga ingin membantu mengubah anak syarikat media PUC, Redhot Media Sdn Bhd (RHM) menjadi pusat kuasa media terkemuka perkhidmatan bagi memenuhi keperluan khusus PMKS. 

 

“Dengan menyediakan mereka rumusan media komprehensif bagi meningkatkan usaha penjenamaan dan pemasaran mereka,” kata beliau. 


 
Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif PUC, Cheong Chia Chou berkata, pengalaman beliau yang luas dalam sektor PMKS dan semangatnya untuk berinovasi akan memainkan peranan penting dalam melaksanakan strategi pertumbuhan PUC. - DagangNews.com