Hong Leong Asset Management raih 15 anugerah Refinitiv Lipper Fund Awards kali kedua berturut-turut | DagangNews Skip to main content

Hong Leong Asset Management raih 15 anugerah Refinitiv Lipper Fund Awards kali kedua berturut-turut

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 20 Mac - Hong Leong Asset Management Bhd merangkul 15 anugerah dana individu untuk tahun kedua berturut-turut pada Refinitiv Lipper Fund Awards 2023, menunjukkan komitmen Hong Leong AM untuk menyampaikan pulangan pelarasan risiko untuk pelabur secara berterusan.

 

Empat daripada dana yang diluluskan Skim Pelaburan Ahli KWSP Hong Leong AM telah mengekalkan rekod kemenangan mereka dalam pelbagai kategori menerusi anugerah tersebut, dua daripadanya adalah dana islamik.

 

Pengarah Eksekutif dan Ketua Pegawai Eksekutif Hong Leong AM,Hoo See Kheng berkata, pihaknya berbesar hati untuk diiktiraf semula oleh Refinitiv Lipper Fund Awards. 

 

Katanya, anugerah itu berfungsi sebagai pengesahan kepada kebolehpercayaan falsafah dan strategi pelaburan yang dilaksanakan dengan teliti oleh pasukan pelaburan profesional mereka yang memenangi anugerah.

 

“Hong Leong AM secara berterusan memperhalusi dan mengguna pakai strategi pelaburan yang sesuai untuk membantu kami mengharungi keadaan pasaran yang mencabar. 

 

 “Anugerah tersebut mengiktiraf pengurus yang memenangi anugerah yang mengemudi pemegang saham mereka melalui kesan pandemik global dan kemudian kejutan ekonomi yang membawa kepada tekanan inflasi dan campur tangan bank pusat global," katanya dalam kenyataan hari ini.

 

Ketua Penyelidikan Global Lipper, Refinitiv, Robert Jenkins berkata, prospek bagi potensi kuasa kemelesetan yang akan memegang dan mengurangkan pulangan merentas kebanyakan kelas aset utama pada tahun 2023, menyerlahkan keperluan untuk pengawasan yang cekap terhadap pelaburan seseorang. 

 

Katanya,pPengurus dana perlu membimbing pelabur mereka melalui masa yang mencabar ini dan meletakkan mereka dengan baik untuk pemulihan akhirnya.

 

"Kami memuji pemenang Refinitiv Lipper Fund Awards 2023 seperti Hong Leong AM kerana menyampaikan prestasi cemerlang dan keselesaan konsistensi yang disertakan kepada portfolio pelabur melalui gangguan ekonomi global yang merentas arus," katanya. - DagangNews.com