PropertyGuru lantik Disha Goenka Das sebagai Ketua Pegawai Pemasaran | DagangNews Skip to main content

PropertyGuru lantik Disha Goenka Das sebagai Ketua Pegawai Pemasaran

SINGAPURA 17 Jan – PropertyGuru Group Limited, syarikat teknologi hartanah terkemuka di Asia Tenggara hari ini mengumumkan pelantikan Disha Goenka Das sebagai Ketua Pegawai Pemasaran (CMO).

 

Sebagai CMO, Disha akan menyelia strategi Jenama Kumpulan, fungsi komunikasi korporat, serta mandat Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (ESG).

 

Disha adalah sebahagian daripada Pasukan Kepimpinan Kumpulan PropertyGuru dan akan melaporkan kepada Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Urusan, Hari V. Krishnan.

 

Disha ialah seorang eksekutif berpengalaman yang telah mengetuai pasukan pemasaran dan komunikasi strategik serta aliran kerja merentas fungsi untuk beberapa syarikat teknologi paling terkenal di dunia, bekerja secara meluas merentasi 30+ pasaran di Asia, Eropah, Amerika Latin & Amerika.

 

Terbaru, Disha berkhidmat sebagai Pengarah Kanan Pemasaran Global di Twitter di mana beliau mengetuai strategi global dan membina jenama perniagaan Twitter secara global.

 

Sebelum ini, Disha menghabiskan satu dekad di Google di mana dalam peranan terakhirnya beliau adalah Ketua Pengkomersilan Produk Iklan untuk Asia Pasifik.

 

Pelantikan Disha berikutan pengumuman Kumpulan mengenai kedudukan semula jenamanya yang meletakkan panduan sebagai terasnya– ‘Di mana setiap langkah perjalanan anda akan dibimbing oleh Guru’.

 

Dengan lebih 17 tahun pengalaman jenama yang mendalam dan kepakaran dalam pemasaran, Disha akan membantu mempercepatkan trajektori pertumbuhan Kumpulan merentasi lima pasaran – Singapura, Malaysia, Vietnam, Thailand dan Indonesia, – kerana ia mewujudkan Platform Amanah Asia Tenggara untuk hartanah.

 

Disha juga akan membina mandat ESG untuk Kumpulan dan menumpukan pada penciptaan nilai kewangan dan sosial jangka panjang untuk pihak berkepentingan dengan menyepadukan isu ESG material ke dalam strategi syarikat.

 

Beliau akan mengetuai Jenama, Komunikasi, pasukan ESG dan pengalaman peneraju merentasi semua saluran luar talian dan digital dengan memajukan kedudukan jenama baharu yang mencerminkan evolusi strategik dalam pertumbuhan Kumpulan untuk bergerak melangkaui pencarian hartanah kepada menawarkan penyelesaian hartanah hujung ke hujung. untuk pengguna, ejen, pemaju, jurubank, penilai dan perancang bandar.

 

Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Urusan, PropertyGuru Group, Hari V. Krishnan berkata, pihaknya teruja untuk mendapatkan Disha menyertai pasukan sebagai Ketua Pegawai Pemasaran.

 

"Beliau membawa set kemahiran yang kukuh dalam pemasaran teknologi yang penting semasa kami memacu pertumbuhan PropertyGuru dan membimbing semua dalam sektor hartanah untuk membuat keputusan yang yakin.


 

Hari
                     Hari V. Krishnan

 


"Pengalaman Disha yang kaya akan membantu Kumpulan dalam cita-cita kami untuk menjadi penasihat yang dipercayai sambil kami membantu orang ramai mencari, membiayai dan memiliki rumah mereka,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

 
Sementara itu Disha berkata, beliau teruja untuk menyertai Kumpulan PropertyGuru pada persimpangan yang begitu menarik dan menentukan dalam perjalanan syarikat.

 

"Visi mereka dan kedudukan jenama terkini, yang bertujuan untuk menjadi penasihat yang dipercayai yang membimbing setiap langkah perjalanan hartanah amat bergema dengan saya.

 

"Peranan saya ialah peluang yang menarik untuk menyumbang dan memberi impak kepada peranan Kumpulan dalam industri hartanah Asia Tenggara dan saya berharap dapat membawa pengalaman saya dalam teknologi dan pemasaran untuk membantu menawarkan penyelesaian yang terus menambah baik semua pengalaman pemegang kepentingan kami,” ujarnya. - DagangNews.com