AKPK lancar laman web yang berfungsi sebagai pusat sehenti kepada pelanggan | DagangNews Skip to main content

AKPK lancar laman web yang berfungsi sebagai pusat sehenti kepada pelanggan

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 7 Nov - Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) sedang meningkatkan pengalaman pelanggan digital melalui laman webnya yang berfungsi sebagai pusat sehenti yang menganjurkan semua pusat akses kepada perkhidmatan, sumber dan maklumat AKPK.

 

Ketua Pegawai Eksekutif AKPK Azaddin Ngah Tasir berkata, dalam menjalankan peranan utamanya dalam memulihkan daya tahan kewangan rakyat Malaysia, syarikat itu telah berusaha menjadikan dirinya sebagai rakan kongsi kewangan yang dipercayai.

 

"Untuk tujuan ini, kami berhasrat untuk menjadi sangat mudah diakses pada bila-bila masa dan di mana-mana sahaja untuk pelanggan kami dan ia hanya boleh dilakukan melalui teknologi digital.

 

"AKPK ialah sebahagian daripada ekosistem yang meningkatkan kesejahteraan kewangan isi rumah dan perniagaan. 

 

"Selain daripada program penstrukturan semula hutang yang kukuh, AKPK juga memainkan peranan yang penting dalam menyediakan pendidikan kewangan sebagai langkah pencegahan untuk rakyat Malaysia membina ketahanan kewangan," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

Laman web AKPK ialah sebahagian daripada visi strategik yang kini menawarkan akses mudah sepanjang masa kepada semua tawaran perkhidmatan AKPK, termasuk melalui peranti mudah alih. 

 

Ia direka supaya orang ramai dapat mencari maklumat dengan mudah dan pelanggan sedia ada dapat mengurus atur pelbagai perkhidmatan AKPK yang diambil menerusi papan pemuka yang mudah digunakan pada masa dan dalam laman yang sama.

 

Sebagai satu mekanisma penjenamaan yang penting untuk menjadikan dan mengekalkan AKPK dalam minda isi rumah dan PKS, individu daripada sektor isi rumah dan PKS akan dapat mencari panduan dan penyelesaian daripada laman web AKPK dengan lebih mudah untuk apa-apa isu pengurusan kewangan. 

 

Ia termasuk alat pengurusan kewangan, termasuk kewangan perniagaan, seperti kit alat simpan kira-kira dalam talian AKPK untuk kegunaan peniaga kecil. - DagangNews.com