BigPay bekerjasama dengan TripleA lancar kemudahan tambah nilai guna aset kripto di Singapura | DagangNews Skip to main content

BigPay bekerjasama dengan TripleA lancar kemudahan tambah nilai guna aset kripto di Singapura

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 8 Nov - Unit teknologi kewangan (fintech) Capital A Berhad, BigPay bekerjasama dengan gerbang pembayaran kripto berlesen TripleA untuk melancarkan tambah nilai kripto untuk pengguna menukar aset kripto kepada perbelanjaan tunai melalui kad debit BigPay di Singapura.

 

Mata wang kripto yang diterima ialah bitcoin, ethereum, syiling USD dan tether, dengan rancangan untuk mengembangkan mata wang yang diterima dalam masa terdekat.

 

Ciri terkini datang sebagai tambahan kepada dua kaedah tambah nilai sedia ada BigPay - kad kredit dan debit.

 

Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Bersama BigPay, Salim Dhanani berkata, pendekatan itu membolehkan pengguna berinteraksi dengan aset digital dengan cara yang selamat dan terjamin, serta memudahkan operasi secara keseluruhan.

 

“Kami percaya pada sistem kewangan terkawal yang mengambil yang terbaik daripada kedua-dua kripto dan kewangan tradisional – untuk meningkatkan kecekapan dan nilai kepada pengguna akhir,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

TripleA dilesenkan oleh Monetary Authority of Singapore (MAS) sebagai penyedia token pembayaran digital. 

 

Ia menawarkan penyelesaian pembayaran crypto label putih kepada perniagaan.

 

BigPay sedang berusaha untuk mengembangkan perkhidmatannya dan memperkenalkan lebih banyak produk kewangan di seluruh rantau Asia Tenggara.

 

BigPay baru-baru ini menambah tiga perkhidmatan baharu kepada lesen institusi pembayaran utamanya yang dikeluarkan oleh MAS untuk perkhidmatan pengeluaran akaun, pemindahan wang domestik dan perkhidmatan pengeluaran e-wang di Singapura. - DagangNews.com