POS Malaysia, Petronas lancar cawangan Cafe Mesra di tiga lokasi pejabat pos | DagangNews Skip to main content

POS Malaysia, Petronas lancar cawangan Cafe Mesra di tiga lokasi pejabat pos

Ian Malcom Cruddas (dua, kiri) dan Charles Brewer (dua, kanan) melancarkan cawangan Café Mesra di Pejabat Pos Besar Kuala Lumpur
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 18 Jan - Pos Malaysia Berhad melancarkan kerjasama pertamanya dengan Café Mesra Petronas untuk mencipta pengalaman dan tawaran dalam kedai yang lebih menarik kemudahan runcit di pejabat pos.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Pos Malaysia, Charles Brewer berkata, pihaknya mengambil kira perkara jejak runcit bagi menghubungkan semua rakyat Malaysia merentasi setiap kampung, pekan dan bandar, dan sangat gembira bekerjasama dengan Café Mesra. 

 

Beliau berkata, pihaknya akan memanfaatkan berjuta-juta kaki persegi ruang runcit merentasi lebih daripada 600 lokasi untuk menyediakan pengguna dengan pilihan tambahan dan kemudahan. 

 

"Kini pelanggan kami dapat menjimatkan masa dan membeli makanan dan minuman di lokasi perintis kami.

 

"Kami sangat teruja dengan strategi transformasi runcit kami dan berharap untuk mengumumkan kemas kini lebih menarik tidak lama lagi," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

The Store-Within-A-Store (SWAS) akan merintis di tiga lokasi dengan Café Mesra di Pejabat Pos Besar (GPO) Dayabumi di sini, Pejabat Pos Taman Sri Tebrau, Johor dan GPO Shah Alam, Selangor.

 

Dalam tempoh pelancaran, Café Mesra memberikan kopi percuma dengan perbelanjaan minimum RM100 di cawangan GPO Dayabumi dan menawarkan donat percuma untuk sebarang pembayaran bil dan penghantaran bungkusan di GPO tersebut.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Mesra Retail & Café Sdn Bhd, Ian Malcolm Cruddas pula berkata, pihaknya sangat teruja untuk bekerjasama dengan Pos Malaysia untuk membuka cawangan Cafe Mesra ke-41 yang menyokong aspirasi mereka untuk menyampaikan kualiti kopi Cafe Mesra dan pengalaman makanan berpatutan kepada pelanggan. 

 

"Kafe Mesra di GPO Dayabumi KL, dan kemudiannya di Shah Alam, Tebrau dan Bangi adalah bukti usaha kami untuk kehidupan seharian pelanggan dengan lebih mudah dan baik, menyediakan akses kepada tawaran kami untuk pelanggan di luar rangkaian stesen Petronas kami yang luas," katanya.

 

Pada Julai 2022, Petronas melancarkan Café Mesra, sebuah usaha pertumbuhan baharu untuk terus mengembangkan portfolio bukan bahan apinya dalam perniagaan makanan dan minuman. 

 

Menawarkan pengalaman kopi dan makanan berkualiti kepada pelanggan, penekanan pada bahan-bahan segar dan sihat pada harga berpatutan, rangkaian tawaran kafe termasuk kopi buatan tangan berkualiti barista, menampilkan tandatangan Mesra Latte.

 

Sejak dilancarkan, Café Mesra kini boleh didapati di 41 cawangan termasuk stesen dan kiosk Petronas. - DagangNews.com