Oasis Harvest bentuk tumpuan strategik pada sektor F&B dalam negara | DagangNews Skip to main content

Oasis Harvest bentuk tumpuan strategik pada sektor F&B dalam negara

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 18 Okt - Oasis Harvest Corporation Bhd kekal fokus untuk memanfaatkan sektor makanan dan minuman (F&B) yang berkembang pesat, yang telah menunjukkan prospek pertumbuhan kukuh didorong oleh peningkatan perbelanjaan pengguna dan peningkatan aktiviti pelancongan.

 

Syarikat ini yang dulunya dikenali sebagai Dolphin International Bhd, sedang giat meneruskan inisiatif pertumbuhan, termasuk potensi penggabungan dan pengambilalihan cawangan F&B lain yang melengkapkan operasi perniagaan semasanya.

 

Mewujudkan dapur awan juga akan meningkatkan kecekapan operasi, mengurangkan kos dan memanfaatkan segmen pasaran baharu.

 

Oasis Harvest memperoleh kelulusan pemegang saham untuk resolusi yang dibentangkan semasa mesyuarat agung luar biasa (EGM) pada 17 Oktober 2024.

 

Kelulusan ini menandakan satu langkah penting ke hadapan dalam usaha berterusan syarikat untuk mengukuhkan kedudukannya sebagai pemain utama dalam industri F&B Malaysia.

 

Selanjutnya, resolusi yang diluluskan termasuk menukar nama syarikat daripada Dolphin International Bhd kepada Oasis Harvest Corporation Bhd. Penjenamaan semula ini akan lebih mencerminkan identiti korporat dan visi syarikat yang dikemas kini untuk masa hadapan.

 

Pengarah eksekutif OHC, Ch’ng Eu Vern menyatakan keyakinannya tentang sokongan padu daripada para pemegang saham.

 

“Kelulusan resolusi ini membolehkan kami menumpukan pada mempercepatkan pertumbuhan dalam sektor F&B, di mana kami melihat peluang yang sangat besar.

 

“Dengan adanya pelan strategik kami, kami yakin dapat mencipta nilai yang mampan untuk pemegang kepentingan kami.

 

“Kami percaya terdapat potensi besar dalam industri F&B Malaysia, dan OHC berada pada kedudukan yang baik untuk menangkap pertumbuhan ini.

 

“Dengan kaunter F&B terhad yang tersedia di Bursa Malaysia, kami menawarkan platform menarik untuk pengendali F&B lain yang ingin mengembangkan, bekerjasama dan mencipta nilai jangka panjang untuk pemegang saham,” kata Ch’ng.

 

Melangkah ke hadapan, OHC akan terus menumpukan pada meningkatkan pengalaman pelanggan dengan melaksanakan sistem pengurusan perhubungan pelanggan di seluruh cawangannya dan memacu usaha pemasaran yang disasarkan untuk menarik dan mengekalkan asas pelanggan yang setia. - DagangNews.com