Lenovo perkenalkan siri ThinkPad Z baharu, harga bermula RM6,879 | DagangNews Skip to main content

Lenovo perkenalkan siri ThinkPad Z baharu, harga bermula RM6,879

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 12 Ogos - Lenovo mengumumkan siri ThinkPad Z baharu, ThinkPad Z13 dan ThinkPad Z16, kini boleh didapati di Malaysia dengan harga jualan bermula daripada RM6,879.13 dan RM7,879.55. 

 

Komputer riba dalam siri ini menampilkan reka bentuk progresif yang menakjubkan yang memecahkan acuan serta memperkenalkan warna dan bahan baharu untuk portfolio komputer riba perniagaan premiumnya.

 

ThinkPad Z13 dan Z16 serba baharu memulakan falsafah reka bentuk kontemporari yang menyasarkan khalayak pengguna perniagaan yang berbeza. 

 

Reka bentuk baharu yang menarik mencerminkan perubahan sikap terhadap teknologi, kesannya terhadap alam sekitar dan asal-usul komponen mentah. 

 

Selain itu, reka bentuk bukan sahaja bertujuan untuk memberikan aksen warna premium yang individualistik seperti gangsa dan kelabu arktik, tetapi ia juga menampilkan bahan yang lebih mampan seperti aluminium kitar semula atau kulit vegan hitam yang dikitar semula. 

 

Kemampanan meliputi pembungkusan yang diperbuat daripada 100% buluh dan tebu yang boleh dikitar semula dan boleh dikompos, dan penyesuai kuasa AC menggunakan 90% Kandungan Pasca Pengguna (PCC).

 

ThinkPad Z13 dan Z16 akan menjadi antara komputer riba pertama dikuasakan pemproses siri baharu AMD Ryzen PRO 6000 untuk mudah alih dengan pemproses keselamatan Microsoft Pluton. 

 

 

lenovo

 

 

Ciri prestasi dan keselamatan berjalan seiring dan metodologi reka bentuk selamat Lenovo dipertingkatkan melalui kerjasamanya dengan AMD dan Microsoft. 

 

Berdasarkan pendekatan berlapis keselamatan AMD PRO, siri AMD Ryzen 6000 ialah pemproses x86 pertama yang menyepadukan pemproses keselamatan Microsoft Pluton untuk keselamatan yang kuat dari cip ke awan pada PC Windows 11. 

 

 

lenovo

 

 

Pemproses Keselamatan Microsoft Pluton direka dan dikemas kini Microsoft dan mengeraskan PC Windows 11 baharu dengan perlindungan untuk identiti pengguna, data dan aplikasi. - DagangNews.com