Semua pengedar Volkswagen di Malaysia kini menjadi pusat 3S dan 4S | DagangNews Skip to main content

Semua pengedar Volkswagen di Malaysia kini menjadi pusat 3S dan 4S

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 20 Mei - Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) hari ini mengumumkan semua pengedar sahnya di negara ini menjadi pusat 3S dan 4S. 

 

Ia adalah sebahagian daripada inisiatif Volkswagen Cares syarikat untuk meningkatkan pengalaman pemilikan untuk pelanggan.

 

Pada masa ini terdapat 17 pengedar Volkswagen dan satu rakan kongsi perkhidmatan, yang terletak secara strategik di kawasan utama di seluruh negara, untuk menyediakan pelanggan dengan perkhidmatan jualan dan selepas jualan. 

 

Sejumlah 14 daripada pengedar ialah pusat 4S (jualan, servis, alat ganti dan perkhidmatan badan dan cat), manakala tiga pusat 3S (jualan, servis dan alat ganti) dan satu pusat 2S (servis dan alat ganti). 

 

Semua pengedar dilengkapi dengan kepakaran dan kemudahan untuk mengendalikan perkhidmatan badan dan cat.


 
Selain mengukuhkan rangkaian pengedar, VPCM sentiasa bekerjasama dengan rakan kongsi pengedarnya untuk meningkatkan kepuasan pelanggan dengan menyediakan perkhidmatan profesional, prihatin dan peringkat atasan. Usaha itu terbukti dalam penilaian Car.Advisor yang diberikan oleh pelanggan.


 
Volkswagen Malaysia juga telah mencapai purata 4.93/5 bintang untuk pengalaman jualannya di Car.Advisor, manakala perkhidmatan selepas jualan menerima 4.76/5 bintang – keputusan tahunan itu adalah pada April 2022.


 
Car.Advisor ialah platform pihak ketiga bebas yang menguruskan kepuasan pelanggan untuk jenama Volkswagen. Penilaian dan ulasan untuk setiap pengedar ditunjukkan secara telus di tapak web dan boleh diakses oleh orang ramai.


 
Dalam pada itu, Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter percaya bahawa pengalaman pemilikan yang lancar dan tidak dapat dilupakan adalah penting.

 

"Perkhidmatan pelanggan membuat semua perbezaan kerana ia meningkatkan pengalaman pemilikan. Kini dengan rangkaian pusat 3S dan 4S yang kukuh, kami menyediakan kemudahan untuk pemilik Volkswagen dari seluruh negara. 

 

"Kami juga mengamalkan ketelusan dengan kepuasan pelanggan kami kerana penilaian dan ulasan tersedia di tapak web Car.Advisor, dan ini mendorong kami dan rakan kongsi pengedar kami untuk terus menambah baik tawaran kami juga," katanya dalam satu kenyataan.

 

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.volkswagen.com.my. - DagangNews.com