Teladan Setia sasar lancar pembangunan baharu dengan GDV RM1.04 bilion | DagangNews Skip to main content

Teladan Setia sasar lancar pembangunan baharu dengan GDV RM1.04 bilion

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 26 Jan - Pemaju hartanah yang berpangkalan di Melaka, Kumpulan Teladan Setia Berhad mengintai melancarkan pembangunan baharu dengan anggaran nilai pembangunan kasar (GDV) RM1.04 bilion tahun ini. 

 

Pemaju tersebut menawarkan pelbagai projek kediaman merangkumi pangsapuri servis bertingkat tinggi, perbandaran berpagar dan berkawal mewah serta rumah mampu milik.

 

Pengarah Urusannya, Richard Teo Lay Ban berkata, sejak penubuhan syarikat itu pada 1997, pihaknya telah menyiapkan 20 projek dengan GDV sebanyak RM2.12 bilion. 

 

"Tahun ini sahaja, kami merancang untuk melancarkan RM1.04 bilion untuk projek kediaman kerana kami percaya pasaran bersedia untuk pemulihan. 

 

"Melihat kepada Melaka khususnya, sektor pelancongan negeri ini bersedia untuk meremajakan dan seterusnya kuasa beli penduduk tempatan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Lay Ban berkata, syarikat tersebut turut akan melancarkan projek apartment servis dua menara di Seri Kembangan, Selangor dengan anggaran GDV sebanyak RM574.5 juta tahun ini.

 

Katanya, pembangunan itu terletak bertentangan dengan stesen KTM Serdang dan berada di dalam tempat pejalan kaki ke pusat beli-belah Mines.

 

“Selepas mewujudkan kehadiran jenama kukuh di negeri asal kami, kami ingin meluaskan jangkauan kami untuk memanfaatkan lokasi lain yang menawarkan prospek pertumbuhan yang lebih tinggi.

 

"Kami yakin dengan penukaran jualan projek ini memandangkan kemudahan akses dengan pengangkutan awam dan kompleks membeli-belah. Selain itu, pangsapuri perkhidmatan itu mempunyai pemandangan tepi tasik yang menakjubkan," katanya.

 

Dalam pada itu, Teladan Setia akan melancarkan fasa 1B Taman Bertam Heights di Melaka Tengah dengan GDV sebanyak RM242.7 juta pada bulan hadapan.

 

Projek itu terdiri daripada rumah teres 2 tingkat dan rumah berkembar 2 tingkat dan setiap unit harga jualan projek tersebut adalah antara RM500,000 hingga RM750,000. - DagangNews.com