Al Rajhi Bank, Dawinbox bekerjasama percepatkan proses transformasi digital sumber manusia | DagangNews Skip to main content

Al Rajhi Bank, Dawinbox bekerjasama percepatkan proses transformasi digital sumber manusia

oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 15 Ogos - Al Rajhi Bank Malaysia (ARBM) mengumumkan kerjasama dengan Darwinbox untuk mempercepatkan transformasi digital sumber manusia (HR) sebagai usaha merealisasikan impian bank itu untuk menjadi bank inovasi Islam No.1 di Malaysia.

 

Sistem pengurusan sumber manusia (HRMS) Darwinbox akan menyelaraskan proses HR dan meningkatkan pengalaman pekerja, dan pelanggan dalaman.

 

Pendigitalan HR ARBM adalah sejajar dengan strategi digitalnya yang mengutamakan pengkomputeran awam dan HRMS itu membawa masuk automasi, mengurangkan kerja pentadbiran dan membenarkan lebih banyak perkhidmatan diri di pihak pekerja dan pengurus.

 

Ia akan mengurangkan masalah dalam proses HR dan memberi perkhidmatan kepada kumpulan pekerja bank yang pelbagai selain ketersediaan data masa nyata dan cerapan kontekstual akan membolehkan keputusan dipacu data yang cepat dan tepat.

 

Darwinbox membolehkan lebih 650 perusahaan di seluruh dunia mengautomasikan proses HR mereka dan memperkasakan tenaga kerja mereka. 

 

Bagi ARBM, perkongsian itu membawa penyatuan berbilang sistem HR ke dalam satu sistem, membolehkan proses pemindahan data yang lancar dan meminimumkan masa henti.

 

rajhi
 Arsalaan (Oz) Ahmed 

 

Ketua Pegawai Eksekutif Al Rajhi Bank Malaysia, Arsalaan (Oz) Ahmed berkata, pihaknya percaya perkongsian antara Darwinbox dan ARBM akan menyerlahkan visi mereka dan membantu kumpulan itu maju ke arah transformasi digital yang memberi perkhidmatan terbaik kepada pekerja dan pelanggan.

 

"Kami akan terus berinovasi untuk pelanggan kami supaya mereka boleh menikmati pengalaman perbankan yang lancar dan ia hanya boleh dilakukan dengan menerima teknologi termaju dan inovatif untuk kakitangan kami dan membawa semangat inovatif itu kepada pekerja kami." katanya.

 

Sementara itu, Pengasas Bersama Darwinbox, Jayanti Paleti berkata, pihaknya memberi tumpuan untuk menjadikan transformasi digital lancar dan lancar untuk pelanggan mereka.

 

Katanya, pihaknya memahami nilai budaya yang perlu dilengkapkan dengan teknologi untuk mendekati transformasi digital secara holistik untuk institusi di bahagian dunia ini.

 

"ARBM membawa gabungan sempurna nilai perbankan dan pemikiran inovatif.

 

"Kerjasama dengan ARBM adalah menarik dan mendorong kami untuk mencapai tahap yang lebih tinggi dalam pengurusan tenaga kerja dan penglibatan bersama," katanya. - DagangNews.com