airasia Super App rangkul dua anugerah World Travel Tech Awards 2022 | DagangNews Skip to main content

airasia Super App rangkul dua anugerah World Travel Tech Awards 2022

Ketua Pemasaran Digital airasia Super App, Teo Sue Lin dan Ketua Pegawai Produk dan Teknologi, airasia Super App, Pablo Sanz Salcedo menerima anugerah di World Travel Tech Awards 2022.
Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 25 Okt - airasia Super App memenangi dua anugerah pada edisi kedua World Travel Tech Awards yang berprestij, iaitu Aplikasi Syarikat Penerbangan Tambang Rendah Terbaik Dunia dan Laman Web Syarikat Penerbangan Tambang Rendah Terbaik Dunia.

 

Pengiktirafan untuk kecemerlangan airasia Super App dalam teknologi pengembaraan berikutan daripada satu lagi kemenangan baru-baru ini, yang mana platform aplikasi super perjalanan sehenti itu dinamakan sebagai Infrastruktur Digital Masa Depan Terbaik di IDC Future Enterprise Awards 2022. 

 

Kedua-dua pengiktirafan dalam dua bulan lalu mengukuhkan semua usaha daripada airasia Super App kerana ia terus berusaha ke arah mencipta nilai yang lebih baik dan meningkatkan pengalaman pengguna.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Capital A, Tony Fernandes berkata, pihaknya berbesar hati untuk menerima satu lagi pengiktirafan atas semua kerja keras yang dilakukan dalam Super App dan mengubah kumpulan syarikat penerbangan menjadi satu platform perniagaan digital sepenuhnya. 

 

Beliau berkata, aplikasi ini akan menjadi transformasi untuk pengembara dan pelancong kerana ia merupakan keseluruhan ekosistem perjalanan yang unggul, daripada bebas cukai kepada mobiliti darat. 

 

"Sama seperti AirAsia, kami akan mengubah perjalanan sekali lagi dalam era digital ini. Terima kasih yang tidak terhingga kepada pasukan Super App yang telah membina ini dari bawah ke atas semasa COVID-19 dengan sumber yang terhad. 

 

"Tahniah kerana diiktiraf sebagai tech unicorn di Malaysia, dan kini menjadi salah satu aplikasi paling berjaya di ASEAN. Kerja keras anda membuahkan hasil, mari gunakan pengiktirafan ini untuk mendorong diri lebih gigih untuk memberikan semua pengguna pengalaman tempahan perjalanan terbaik di airasia Super App," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

 

Ketua Pegawai Eksekutif airasia Super App, Amanda Woo pula berkata, bagi pihak pasukan airasia Super App, beliau ingin mengucapkan terima kasih kepada semua pengundi atas anugerah ini. 

 

"Daripada laman tempahan syarikat penerbangan semata-mata, kami telah berkembang menjadi lebih banyak lagi dan kini merupakan aplikasi super perjalanan sehenti lengkap yang merangkumi platform OTA.

 

"Ia menawarkan lebih 700 syarikat penerbangan dan 700,000 hotel, serta e-panggilan, penghantaran makanan dan bungkusan, aktiviti percutian, pengangkutan darat serta laut alternatif dan banyak lagi. 

 

"Anugerah ini adalah motivasi untuk setiap Allstar untuk terus memberikan yang terbaik bagi memastikan pengalaman pengguna yang dipertingkatkan untuk semua pengguna aplikasi kami, yang telah meningkat tiga kali ganda berbanding tempoh yang sama tahun lepas, sambil mengembangkan tawaran dan interaksi kami untuk pengguna kami," katanya.

 

Pengarah Urusan World Travel Tech Awards, Mike Sawicki berkata, AirAsia telah membuktikan kelayakannya sebagai pembawa di barisan hadapan teknologi perjalanan untuk menyediakan perjalanan pelanggan yang lancar melalui laman web dan aplikasinya. 

 

"Saya gembira kerana pengundi World Travel Tech Awards telah mengiktiraf usaha jenama itu dengan penghormatan berganda: Aplikasi Syarikat Penerbangan Tambang Rendah Terbaik Dunia 2022 dan Laman Web Syarikat Penerbangan Tambang Rendah Terbaik Dunia 2022," katanya.

 

Bahagian lain Kumpulan Capital A yang lebih besar, termasuk Kumpulan Penerbangan AirAsia juga menerima Syarikat Penerbangan Tambang Rendah Terbaik Dunia untuk tahun ke-13 berturut-turut yang diundi oleh Skytrax World Airline Awards 2022.

 

Ia termasuk Krew Kabin Syarikat Penerbangan Tambang Rendah Terkemuka Asia untuk tahun ke-6 berturut-turut dan Syarikat Penerbangan Tambang Rendah Terkemuka Asia untuk tahun ke-7 berturut-turut di World Travel Awards - edisi Asia & Oceania awal bulan lalu. - DagangNews.com