Batik Air memulakan penerbangan KL ke Auckland melalui Perth | DagangNews Skip to main content

Batik Air memulakan penerbangan KL ke Auckland melalui Perth

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 23 Ogos - Batik Air meneruskan pengembangannya ke wilayah Australasia dengan pelancaran laluan terbarunya antara Kuala Lumpur (KUL) dan Auckland (AKL), New Zealand yang akan beroperasi enam kali seminggu melalui Perth (PER), Australia, akan bermula pada 24 Ogos 2023.

 

Pengenalan laluan terbaharu ke Auckland ini, pintu masuk ke New Zealand, menandakan satu lagi peristiwa penting dalam usaha berterusan Batik Air untuk meluaskan jejaknya di Asia Pasifik dan pasaran global.

 

Terkenal dengan potensi pelancongan yang besar, "Land of the Long White Cloud" dalam bahasa Maori, menyajikan pelbagai keseronokan tersendiri, termasuk pengembaraan luar yang mendebarkan, warisan orang asli yang kaya dan pelbagai kemungkinan menarik.

 

Pengarah Strategi Kumpulan Batik Air dan Kumpulan Lion, Datuk Chandran Rama Muthy berkata laluan Kuala Lumpur - Auckland menyerlahkan komitmen kuat Batik Air untuk menyediakan pilihan perjalanan yang mudah, yang bukan sahaja kepada rakyat Malaysia yang ingin menerokai bandar-bandar bertenaga seperti Auckland tetapi juga ke New Rakyat Zealand, menawarkan mereka pelbagai perkhidmatan untuk menerokai destinasi Malaysia yang indah seperti Pulau Pinang, Langkawi, Kuching dan Kota Kinabalu.

 

"Kami berharap pelancong dari New Zealand akan mengambil kesempatan daripada kadar berpatutan dan perkhidmatan berdedikasi kami untuk menerokai Malaysia dan seterusnya, dengan menyambung ke salah satu lokasi menarik lain yang kami kunjungi," katanya sambil menambah bahawa industri itu mengalami pertumbuhan tinggi, khususnya di wilayah Australia-New Zealand.


 

Batik Air

 


Selain itu, pengembara juga boleh mendapat manfaat daripada ketersambungan yang lancar ke pelbagai destinasi yang menawan di luar hab Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) termasuk ke Benua Kecil India, Asia Utara dan negara-negara ASEAN, melalui rangkaian Batik Air dan Lion Air Group yang berkembang pesat.

 

Batik Air kini menawarkan tambang promosi sehala yang merangkumi semua antara KUL- AKL pada harga RM1,619 untuk Kelas Ekonomi dan RM5,319 untuk Kelas Perniagaan.

 

Penerbangan ini dikendalikan menggunakan pesawat Boeing 737-8 serba baharu, yang dilengkapi dengan 12 tempat duduk Kelas Perniagaan dan 150 Kelas Ekonomi. - DagangNews.com