Betamek: Siasatan ke atas Mirzan Mahathir tiada kaitan dengan syarikat | DagangNews Skip to main content

Betamek: Siasatan ke atas Mirzan Mahathir tiada kaitan dengan syarikat

KUALA LUMPUR 20 Jan - Betamek Bhd berkata siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), yang memanggil pengarah urusannya Mirzan Mahathir untuk disoal siasat, tiada kaitan dengan syarikat itu.

 

“Oleh itu, Betamek menjalankan perniagaannya seperti biasa tanpa sebarang gangguan dalam pengeluaran dan penghantaran produk Betamek kepada pelanggan kami,” katanya dalam makluman di Bursa Malaysia.


 

betamek

 


Pada hari Rabu, SPRM memanggil Mirzan, anak kepada bekas perdana menteri dua kali Tun Dr Mahathir Mohamad, untuk membantu siasatan berterusan berdasarkan maklumat daripada Panama Papers, serta aktiviti perniagaannya yang melibatkan penjualan dan pembelian syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

 

ARTIKEL BERKAITAN: SPRM arahkan Mirzan Mahathir isytihar aset dalam 30 hari

 

SPRM berkata Mirzan tiba di ibu pejabatnya pada 9.30 pagi Rabu, dan perintah notis telah dihantar di bawah Seksyen 36(1)(b) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 (Akta SPRM) yang memerlukannya mengisytiharkan semua barang alih dan aset tak alih dalam milikannya, sama ada di dalam atau di luar negara.

 

Saham dalam Betamek ditutup tidak berubah pada 40 sen, memberikannya permodalan pasaran RM177.8 juta. - DagangNews.com