BigDomain bekerjasama dengan DotAsia dan Open-Xchange, tawarkan Rumusan Digital Utamakan Keselamatan bagi PKS dan pemula | DagangNews Skip to main content

BigDomain bekerjasama dengan DotAsia dan Open-Xchange, tawarkan Rumusan Digital Utamakan Keselamatan bagi PKS dan pemula

Henry Tye (kiri) pengasas BigDomain.my

KUALA LUMPUR 20 Okt – Penyelesaian Awan Utama dan Penyedia Transformasi Digital, Bigdomain menjalin kerjasama strategik dengan penyedia penyelesaian berasaskan Internet global DotAsia dan Open-Xchange.

 

Kerjasama ini menawarkan alat e-mel dan produktiviti termaju, dan perkhidmatan digital dengan perlindungan keselamatan siber bersepadu, dengan matlamat untuk menyokong perusahaan kecil dan sederhana (PKS) dalam pendigitalan dengan selamat dan lancar.

 

Dengan peningkatan penggunaan digital dan usaha Malaysia untuk mempercepatkan pendigitalan seperti yang diketengahkan dalam Rancangan Malaysia Ke-12 (RMK-12), banyak organisasi kini berhadapan dengan risiko yang semakin meningkat iaitu keselamatan siber.

 

Sebanyak 84% daripada PKS dan syarikat permulaan dilaporkan terjejas oleh penipuan atau pancingan data, keadaan yang diburukkan lagi oleh kekurangan kemahiran dan pengalaman IT dalam kalangan pemilik perniagaan serta titik harga yang tinggi bagi alatan keselamatan digital.

 

Kecenderungan kebocoran data yang semakin meningkat dan sistem yang terjejas memerlukan infrastruktur yang selamat namun mudah diakses, kerana operasi perniagaan terus berhijrah ke ruang digital.

 

Ketua Pegawai Eksekutif Bigdomain, Henry Tye berkata, walaupun PKS selalunya paling sukar untuk beralih ke digital untuk mengikuti perkembangan, mereka juga yang paling berisiko menjadi mangsa penipuan siber dan penggodaman kerana keselamatan yang lemah dalam perisian mereka.

 

 

Henry Tye
                                                                Henry Tye

 

 

Menurutnya, sebagai PKS berasaskan web sendiri, Bigdomain sentiasa memberi penekanan pada peralihan perniagaan secara digital dengan cara yang kos efektif dan selamat.

 

"Perkongsian ini telah memberi kami peluang untuk menangani keselamatan dalam proses ini, sambil memperkenalkan pelanggan kami kepada 'pek permulaan' alatan yang benar-benar boleh meningkatkan kerja seharian mereka," kata beliau.

 

Untuk mengatasi cabaran semasa dalam keselamatan ini, perkongsian Bigdomain dengan DotAsia dan Open-Xchange bertujuan untuk membantu semua jenis perniagaan dengan ketara.

 

Platform baharu ini akan menawarkan keselamatan yang luar biasa pada ketiga-tiga aspek: seni bina, teknologi dan ciri pengguna.

 

Semua pusat data Open-Xchange diperakui SAS 70 dan/atau ISO 27001 dan pegawai keselamatan memastikan platform dikekalkan pada tahap tampung keselamatan tertinggi.

 

Semua pelanggan juga akan mendapat manfaat daripada anti-perisian hasad dan anti-spam sebagai standard.

 

Pelanggan juga boleh membuat keputusan untuk meningkatkan keselamatan mereka dengan pilihan Keselamatan Lanjutan, yang akan memberi mereka perlindungan anti-pancingan data yang tiada tandingan, penyulitan e-mel yang mudah digunakan dan keupayaan nyahlanggan yang selamat.

 

Dengan penggunaan mudah yang tidak memerlukan kepakaran IT yang meluas, OX Cloud ialah penyelesaian e-mel dan kerjasama untuk pembekal e-mel yang mengurangkan halangan kemasukan dengan ketara.

 

Ini memastikan operasi dalam talian mudah dilindungi, membolehkan PKS menyalurkan fokus digital mereka untuk menyelesaikan cabaran perniagaan dan meningkatkan produktiviti.


 

BigDomain

 


Direka bentuk untuk membantu perniagaan dalam pelbagai aspek digital, koleksi alatan yang tersedia terdiri daripada perisian dalaman kepada perkhidmatan berasaskan web, termasuk suite produktiviti dalaman, pengurus kandungan dan hos laman web WordPress, dan sijil SSL percuma untuk tapak web.

 

Set penyelesaian digital mampu milik dan lengkap ketiga-tiga mereka dipertingkatkan lagi dengan pilihan keselamatan tambahan yang disusun untuk mempertahankan tapak web daripada perisian hasad dan kemungkinan serangan. – DagangNews.com