Firma pengiklanan global Stagwell bertapak di Malaysia, kembangkan hubungan dengan Malaysia Airlines | DagangNews Skip to main content

Firma pengiklanan global Stagwell bertapak di Malaysia, kembangkan hubungan dengan Malaysia Airlines

KUALA LUMPUR 8 Sept - Firma pengiklanan dan pemasaran global, Stagwell Gorup membuka pejabatnya di Malaysia, dengan jenama media dan perjalanannya, Ink mengembangkan perkongsiannya dengan Malaysia Airlines untuk menawarkan penajaan dan peluang pengiklanan dalam talian dan luar talian di lapangan terbang, penerbangan atas kapal dan di rumah.

 

Ink sedang giat mengambil pekerja bagi menyokong pengembangan manakala agensi media omnichannel Stagwell, Assembly akan mengembangkan kakitangannya untuk menyokong cita-cita pertumbuhan jenama tempatan dan terus menyokong perniagaan global dalam pasaran, menurut laporan terbaharu Marketing Interactive.

 

Beberapa bulan lalu, Assembly menggondol perak untuk Penggunaan Paling Berkesan - Pemasaran Terprogram di Anugerah MARKies A+M 2022 untuk projeknya bertajuk "YES Memacu Keterhubungan Digital di Malaysia".

 

Tahun lepas, ia juga memenangi perak untuk Kecemerlangan Pemasaran Programmatik untuk kempen yang sama di Anugerah Kecemerlangan Pemasaran A+M Malaysia 2021.

 

Pengembangan itu berlaku kira-kira 10 bulan selepas ia membuka ibu pejabat serantaunya di Singapura pada November lalu, melantik Randy Duax sebagai MD Asia Pasifik. Beliaumemberitahu A+M bahawa di mana-mana Stagwell membuka pejabat adalah komitmen jangka panjang kepada pelanggan dan kakitangannya.


 

Randy Duax
     Randy Duax

 


"Kami mahu orang yang memahami kedua-dua kreativiti dan teknologi, yang akan bekerjasama dengan kedua-dua rangkaian pelanggan global kami dan dengan pelanggan Malaysia kami yang ingin mengembangkan dan mengeksport ke rantau ini dan seluruh dunia," katanya.

 

Pada Januari lalu, Stagwell memeterai perkongsian gabungan dengan penerbit dalam talian Asia Tenggara Coconuts Media kerana ia berusaha untuk "mengembangkan pelaburan medianya secara bermakna" di rantau ini dan menambah rakan kongsi utama dengan keupayaan kandungan, pengeluaran dan pengedaran berskala untuk menyokong pelanggan global.

 

Stagwell kini mempunyai hampir 2,000 pekerja di Asia Pasifik di agensi termasuk Assembly, rangkaian kreatif 72andSunny, firma komunikasi Allison+Partners, agensi kreatif Anomaly, Kod dan Teori agensi transformasi digital, dan kolektif kreatif Forsman & Bodenfors, antara lain.

 

Sementara itu, rangkaian gabungan Stagwell kini mempunyai 70 jenama agensi yang aktif dan bebas. Rakan kongsinya di rantau ini termasuk Beyond Media Global (Guangzhou, Hong Kong, Sydney, Taipei), agensi kreatif Enormous (Gurgaon, Mumbai), agensi pengaruh Metric Design Studio (Shanghai), dan agensi perkhidmatan penuh digital dan kandungan Serviceplan (Kuala Lumpur) , Shanghai, Seoul).

 

Duax berkata semasa Malaysia menyambut Hari Kemerdekaannya, ia teruja untuk menubuhkan entiti global terbaharunya di Kuala Lumpur.

 

"KDNK negara meningkat 9% pada suku lepas dan urus niaga e-dagang dijangka berkembang 25% setahun dalam beberapa tahun akan datang.

 

"Untuk jenis pelanggan yang dilayan oleh rangkaian kami dan jenis bakat yang kami ada dalam portfolio kami, Stagwell meletakkan kedudukannya secara unik untuk memperkukuh jenama ke dalam, luar dan dalam Malaysia," tambahnya.

 

Beliau menyertai Stagwell pada 2016 sebagai SVP, bakat dan perekrutan, yang berpangkalan di New York City. Sebelum itu, beliau bersama WPP sebagai pengarah bakat untuk Asia Pasifik di mana beliau bertanggungjawab untuk pengambilan eksekutif kanan di seluruh pegangan syarikat dan pasukan WPP di Singapura, Shanghai, Sydney dan Tokyo. - DagangNews.com