GoBiz mudahkan urusan pembayaran menerusi DuitNow QR, Alipay+ | DagangNews Skip to main content

GoBiz mudahkan urusan pembayaran menerusi DuitNow QR, Alipay+

Oleh ZULFADLI SHARIFUDIN

KUALA LUMPUR 3 Jan - GoBiz bekerjasama dengan Finexus Cards mengembangkan penyelesaian penerimaan pembayarannya untuk memasukkan perkhidmatan pembayaran, DuitNow QR dan Alipay+. 

 

Dengan DuitNow QR, peniaga GoBiz akan meningkatkan keupayaan penerimaan pembayaran domestiknya kerana ia memudahkan pembayaran daripada e-dompet tempatan dan platform perbankan Malaysia. 

 

Sebaliknya, Alipay+ meningkatkan keupayaan penerimaan rentas sempadan GoBiz kerana pelancong dari negara Asia kini boleh membuat pembayaran dengan e-dompet masing-masing dari negara asal mereka.

 

Selain daripada DuitNow QR dan Alipay+, GoBiz juga menerima pembayaran daripada tiga skim kad utama iaitu Visa, MasterCard dan UnionPay. 

 

Dengan penyelesaian pembayaran hujung ke hujung ini, perniagaan besar dan kecil akan dapat menikmati kemudahan pembayaran tanpa tunai untuk transaksi dalam talian dan luar talian. 

 

Perniagaan juga boleh memilih untuk mendaftar untuk pelan GoBiz Pro yang disertakan dengan terminal pembayaran percuma, data tanpa had dan pelan Pascabayar Biz tanpa had oleh U Mobile. 

 

Ia hanya mengambil masa 3 hari bekerja untuk permohonan GoBiz pedagang diluluskan.

 

Untuk maklumat lanjut, layari www.gobiz.com.my. - DagangNews.com