Jalupro anjurkan Masterclass Eksklusif sempena sambutan majlis pelancaran di Malaysia | DagangNews Skip to main content

Jalupro anjurkan Masterclass Eksklusif sempena sambutan majlis pelancaran di Malaysia

Puan Khim Chew, COO Elogio Asia dan Chew Yim Yong, CEO Elogio Asia (Tengah) bersama Pengasas EE Clinic
Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 5 Ogos – Jalupro, jenama perintis dalam biorevitaliser kolagen, memberikan impak besar di Malaysia dengan Masterclass eksklusif dan acara pelancaran besar pada 29 Julai 2024.

 

Masterclass ini menampilkan penceramah antarabangsa yang dihormati berkongsi kepakaran mereka mengenai Terapi Penggantian Asid Amino yang inovatif, Jalupro, diikuti dengan demonstrasi langsung dan sesi Train-the-Trainer eksklusif untuk doktor-doktor utama.

 

Acara tersebut akan diakhiri dengan sambutan elegan di tepi kolam Wet Deck W Hotel, meraikan pelancaran rasmi Jalupro di Malaysia.

 

jalupro

 

Menampilkan Pakar Global dalam Masterclass

Upacara pelancaran ini bakal membuka tirai dengan sesi Masterclass untuk memberikan pencerahan kepada hadirin berhubung dengan rawatan teknologi rintis Jalupro. Barisan penceramah pakar yang berkongsi pandangan dan pengalaman terdiri daripada:

 

Dr Evgeniya Shelemba: Pakar Dermatologi MD, PhD, Felo Perubatan Anti-Penuaan di American Academy, dan Ahli Dermatovenerologi Eropah di European Academy. Tesis PhD Dr. Shelemba berfokus pada “Mengoptimumkan algoritma pengurusan hiperpigmentasi di muka untuk pesakit dengan fototip kulit yang berbeza.”

 

Beliau merupakan pengarang artikel mengenai topik anti-penuaan, melasma, hiperpigmentasi pascaradang, sel stem, dan PRP.

 

Dr. Shelemba telah berucap di beberapa persidangan berprestij seperti Dubai Derma, Emirates Derma, MEIDAM, Kyiv Dermatological Days, Kongres Antarabangsa Perubatan Estetik dan Anti-Penuaan (Warsaw), dan IMCAS 2019.

 

Dr Lam Bee Lan: Selaku perintis industri kecantikan di Singapura, Dr. Lam memiliki 20 tahun pengalaman dalam bidang perubatan estetik.

 

Beliau memperoleh ijazah perubatannya dari National University of Singapore, Diploma Dermatologi dari University of Wales di UK, Diploma Perubatan Estetik dari AS, dan Ijazah Sarjana dalam Estetik Wajah Tanpa Pembedahan dari Anglia Ruskin University di UK.

 

Terkenal dengan penghargaan dan kepercayaannya terhadap penambahbaikan kecantikan semula jadi, Dr. Lam pakar dalam pelbagai teknik dan rawatan terunggul melibatkan prosedur dan rutin kecantikan yang minimal mahupun tidak invasif. Beliau dihormati di seluruh dunia atas kepakarannya dan mempunyai ramai pengikut setia di kalangan pelanggan dan rakan industri.

 

Dr Stephanie Young: Pakar Perunding Kanan Bedah Mata dan Pengarah Pembedahan Plastik & Rekonstruktif Mata di Eagle Eye Centre. Beliau juga merupakan Pengarah Perubatan di Eagle Aesthetics & Surgery.

 

Dr. Young mengkhususkan diri dalam pembedahan plastik dan rekonstruktif mata, termasuk kelopak mata, sistem lakrima, dan orbit. Beliau amat berminat dalam pembedahan kelopak mata fungsian dan kosmetik serta estetika oculofacial pembedahan dan tidak pembedahan.

 

Dr. Young memegang Fellowship dari The Royal College of Ophthalmologists (London) dan Academy of Medicine (Singapura) serta telah merangkul pelbagai anugerah atas sumbangannya dalam bidang oftalmologi dan pembedahan okuloplastik.

 

 

jalupro

 

 

Beliau kini terlibat secara aktif dalam penyelidikan, menerbitkan lebih daripada 40 kertas kerja, dan telah menerima pelbagai penghargaan atas sumbangannya dalam bidang saintifik dan bimbingan profesional.

 

Dr Edmond Lau: Seorang Doktor Perubatan Estetik bertauliah dari EC klinik yang berpangkalan di Pulau Pinang, Malaysia.

 

Selama 10 tahun yang lalu, Dr. Lau telah memberi tumpuan kepada dermatologi penjagaan primer dan perubatan estetik, merawat keadaan kulit yang biasa dan menjalankan pelbagai prosedur estetik.

 

Kerjanya memberi kesan yang signifikan terhadap kesejahteraan fizikal dan emosi pesakit, menjadikannya tokoh yang dipercayai dalam bidang estetik perubatan oleh pesakit dan doktor-doktor lain.

 

Demonstrasi secara Langsung dan Latihan Eksklusif

Acara kemuncak ialah demonstrasi secara langsung Terapi Penggantian Asid Amino Jalupro yang menonjolkan kesan transformatif rawatan tersebut. Susulan itu, sesi Pengajaran Pakar (Train-the-Trainer) eksklusif telah diadakan untuk doktor-doktor utama, memastikan doktor kecantikan dan pakar dermatologi terkemuka di Malaysia mahir dalam teknik terkini dan meraih manfaat yang ditawarkan oleh Jalupro.

 

Upacara Pelancaran SkinFit

Majlis ini bakal melabuhkan tirai dengan upacara yang sangat dinanti-nantikan, iaitu Pelancaran SkinFit di Ruang Renang W Hotel.

 

 

jalupro

 

 

Upacara di tepi kolam ini menjanjikan momen yang gemilang, dengan mempertemukan peneraju industri dan wakil media untuk merasakan sendiri kemewahan dan keberkesanan penyelesaian penjagaan kulit jenama Jalupro.

 

Sains Di Sebalik Jalupro

Kepentingan keberkesanan Jalupro terletak pada Terapi Penggantian Asid Amino, yang membekalkan asid amino penting seperti Glycine, Proline, dan Lysine terus ke lapisan kulit yang berbeza.

 

Asid amino ini adalah penting untuk pengeluaran kolagen, yang cenderung berkurangan dengan usia, cabaran gaya hidup moden, dan stres. Dengan menyuntik blok binaan ini, Jalupro menghidupkan semula fibroblas, mempromosikan sintesis kolagen, dan meningkatkan tekstur, penghidratan, dan keteguhan kulit.

 

 

jalupro

 

 

Rejimen Rawatan yang Disyorkan

Untuk mencapai hasil yang optimum, kami mengesyorkan anda menjalani sesi sebanyak 4 hingga 6 kali, selang 28 hari setiap sesi, bertepatan dengan kitaran penghasilan kolagen secara semula jadi di dalam badan. Sesi penjagaan perlu dilakukan setiap 4 hingga 5 bulan, disusuli dengan rawatan setiap suku tahun, untuk membantu mengekalkan dan meningkatkan kesan peremajaan.

 

Keselamatan dan Keberkesanan

Terapi Penggantian Asid Amino Jalupro adalah selamat dan diterima baik dengan kesan sampingan yang minimum.

 

Terapi ini sesuai untuk individu daripada pelbagai lapisan umur yang berhasrat memperbaiki penampilan dan kesihatan kulit.

 

Walau bagaimanapun, selepas mendapatkan rawatan, anda dinasihatkan untuk melindungi diri daripada terdedah dengan sinaran matahari selama beberapa hari untuk memperoleh hasil yang terbaik. - DagangNews.com