Kenanga Research kekal penarafan 'outperform' dengan TP RM1.75 terhadap NationGate | DagangNews Skip to main content

Kenanga Research kekal penarafan 'outperform' dengan TP RM1.75 terhadap NationGate

Oleh NOR AZAN FITRI AHMAD HIDZIR

KUALA LUMPUR 30 Ogos - Kenanga Research mengekalkan penarafan 'outperform' terhadap NationGate Holdings berhad dengan harga sasaran (TP) yang lebih tinggi sebanyak RM1.75, daripada RM1.40 sebelumnya.

 

Firma penyelidikan itu berkata, keputusan separuh pertama tahun kewangan 2023 (1HFY23) kumpulan itu memenuhi jangkaan.

 

Katanya, kumpulan itu juga bersedia untuk separuh kedua yang lebih kukuh dalam peningkatan pengeluaran untuk pelanggan sedia ada dan kemasukan pelanggan China baharu dalam bidang berkaitan Kecedasan Buatan (AI).

 

Katanya, kumpulan itu sedang berkembang untuk memanfaatkan gelombang baharu vendor yang berpangkalan di China.

 

"Kami memperhalusi unjuran keuntungan bersih FY23 kami sebanyak 5% dan meningkatkan unjuran FY24 sebanyak 15%," katanya dalam satu nota kajian, hari ini.

 

Terdahulu, hasil 2QFY23  kumpulan itu mengalami penurunan kecil sebanyak 8.7% yang dipandu dengan baik oleh pihak pengurusan.

 

Pada suku tersebut, kumpulan itu menyaksikan sumbangan yang lebih rendah daripada segmen rangkaian dan telekomunikasi (-18.7%) dan bahagian pengkomputeran data (-24.8%) yang mengimbangi sumbangan yang lebih baik daripada segmen instrumen industri (+5.8%) dan semikonduktor (+13.9%).

 

Firma itu menyukai kumpulan itu kerana pendedahannya kepada produk perindustrian dan komersil yang berkembang pesat yang digunakan dalam sektor rangkaian dan telekomunikasi kemudahan sedia Revolusi Perindustrian Keempat (4IR) yang mampu menerima pekerjaan yang lebih kompleks.

 

Selain itu mereka juga menyediakan perkhidmatan nilai tambah seperti sebagai cip-on-board yang meningkatkan kelekatan pelanggan dan menghasilkan margin yang lebih baik. - DagangNews.com