KPJ Healthcare lantik Mohamad Farid Salim sebagai Ketua Pegawai Operasi | DagangNews Skip to main content

KPJ Healthcare lantik Mohamad Farid Salim sebagai Ketua Pegawai Operasi

oleh DIYANA ISAMUDIN

KUALA LUMPUR 7 Jun - KPJ Healthcare Bhd telah melantik Datuk Mohamad Farid Salim sebagai Ketua Pegawai Operasi (COO) baharu berkuat kuasa 3 Jun 2023.

 

KPJ Healthcare dalam satu kenyataan hari ini berkata Mohamad Farid mempunyai pengalaman selama 30 tahun dalam kumpulan, mempamerkan kepimpinan dalam pelbagai peranan.

 

Pelantikan tersebut, tambahnya, datang pada saat penting, ketika KPJ Healthcare meneruskan usahanya untuk mentakrifkan semula industri penjagaan kesihatan melalui pengembangan produk, inovasi dan pertumbuhan mampan.

 

“Dengan peranan baharunya sebagai COO, Mohamad Farid akan bertanggungjawab menyelia semua aspek operasi kumpulan, dengan memberi penekanan terhadap pengurusan rantaian bekalan dan perkhidmatan pelanggan.

 

"Selain itu, beliau akan mengetuai pengurusan hujung-ke-hujung operasi hospital dan klinikal kumpulan. Pendekatan bersepadu ini bertujuan memastikan penyelarasan yang lancar dan penyediaan perkhidmatan penjagaan kesihatan 'Care for Life' berkualiti tinggi merentasi rangkaian luas KPJ Healthcare," kata penyedia penjagaan kesihatan itu.

 

Pegawai Penjagaan Kesihatan KPJ yang bertanggungjawab, Norhaizam Mohammad berkata pengalaman luas Mohamad Farid, pemikiran strategik dan pendekatan kolaboratif amat sejajar dengan komitmen beliau untuk menyampaikan perkhidmatan penjagaan kesihatan yang luar biasa dan mengukuhkan kedudukannya sebagai penyedia penjagaan kesihatan pilihan di negara ini.

 

"Dengan Mohamad Farid memegang peranan COO, KPJ Healthcare bersedia memasuki fasa pertumbuhan dan inovasi yang menarik, seterusnya mengukuhkan kedudukannya sebagai penyedia penjagaan kesihatan terkemuka di rantau ini," katanya. - DagangNews.com