Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ “Limited Edition” milik anda dengan RM560,000 sahaja | DagangNews Skip to main content

Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ “Limited Edition” milik anda dengan RM560,000 sahaja

Oleh JOHARDY IBRAHIM

KUALA LUMPUR 7 Ogos - Mercedes-Benz Malaysia hari ini mengumumkan ketersediaan Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ dalam model istimewa yang menarik: “Limited Edition”. Hanya ada 10 unit ditawarkan!

 

Warna eksklusif "AMG green hell magno" amat menarik perhatian. Warna ini membawakan sentuhan eksklusif daripada Mercedes-AMG GT dan Mercedes-Benz G-Class kepada segmen kompak buat kali pertama.

 

Terdapat juga logo AMG dan huruf besar "45 S" pada pintu dan lambang AMG pada bonet. “Limited Edition” digulung pada roda tempa AMG 19-inci hitam matt dalam reka bentuk tujuh jejari berkembar, yang dikhaskan untuk Edisi.

 

Kuning sebagai warna kontras menyerlahkan jejari rim. Untuk memadankan warna roda, kaliper brek sistem brek berprestasi tinggi AMG berwarna hitam berkilat dan mempunyai logo AMG putih.

 

Butiran yang diperhalusi termasuk penutup bahan api eksklusif dengan logo AMG dan projektor ringan: ia menyerlahkan lambang AMG ke jalan apabila anda masuk dan keluar dari kenderaan.

 

 

AMG

 

amg

 

AMG

 

 

Tiga pakej peralatan meningkatkan lagi "Limited Edition":

• Pakej Malam AMG: Elemen reka bentuk yang menarik dalam warna hitam dan berkilat tinggi menggariskan watak kenderaan yang ekspresif. Termasuk ialah pembahagi hadapan, perumah cermin luaran dan tali pinggang.

• Pakej Malam AMG II: Banyak butiran menjadikan kenderaan itu menarik perhatian. Ini termasuk topang gelap pada kemasan radiator serta tipografi krom hitam pada spatbor hadapan dan pintu belakang, bintang Mercedes dan eksklusif untuk edisi pemegang pintu dan bintang Mercedes dalam penutup hab roda.

• Pakej Aerodynamics AMG: Pakej AMG Aerodynamics, dibangunkan dalam terowong angin, termasuk bahagian tambahan khas dan sayap belakang AMG tetap. Bersama-sama mereka meningkatkan tekanan sentuhan dan meningkatkan ciri pemanduan pada kelajuan tinggi.

 

 

AMG

 

 

Bahagian dalam "Limited Edition" juga direka secara tersendiri: tempat duduk prestasi AMG dilitupi hitam dengan gabungan kulit buatan manusia ARTICO dan mikrofiber MICROCUT.

 

Jahitan hiasan kuning di tempat duduk, panel pintu dan panel instrumen mencipta kontras yang menarik. Ini juga terpakai pada lambang bersulam dengan label "45 S" di sandaran kepala hadapan.

 

Stereng prestasi AMG dalam kulit nappa/mikrofibre MICROCUT dengan jahitan hiasan kuning serta elemen kemasan aluminium dengan corak AMG dan huruf AMG kuning menambahkan lagi aksen pada bahagian dalam.

 

Pintu AMG juga menunjukkan perhatian terhadap perincian. Mereka memakai reka bentuk corak AMG dalam warna hitam dan menerangi logo AMG dalam warna kuning. Tikar lantai AMG dengan huruf "45 S" dan jahitan hiasan berwarna kuning melengkapkan peningkatan dalaman.

 

 

AMG

 

AMG

 

 

Dengan output 310 kW (421 hp), AMG A 45 S 4MATIC+ digerakkan dengan kuat. Kereta sport kompak itu memecut dari pegun ke 100 km/j dalam 3.9 saat. Kelajuan tertinggi dihadkan kepada 270 km/j. Sebagai tambahan kepada angka prestasi tulen, enjin turbo empat silinder AMG 2.0 liter mengagumkan dengan tindak balas spontannya.

 

Pemacu semua roda AMG Performance 4MATIC+ dengan AMG TORQUE CONTROL memberikan sumbangan penting kepada pengalaman pemanduan dinamik: Pemacu gandar belakang mengandungi dua klac berbilang plat dikawal secara elektronik.

 

Masing-masing disambungkan ke aci pemacu pada gandar belakang. Ini bermakna bukan sahaja daya penggerak boleh diagihkan secara berbeza antara gandar hadapan dan belakang, tetapi juga secara selektif antara roda belakang kiri dan kanan.

 

 

AMG

 

AMG

 

 

Dengan hanya 10 unit tersedia, Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ Limited Edition boleh ditempah secara eksklusif melalui bilik pameran dalam talian di Mercedes-Benz Store dan milik anda pada harga RM558,888 (termasuk 10% ST) untuk Semenanjung Malaysia. Harga di atas jalan, tanpa insurans. - DagangNews.com