Minetech raih kontrak RM4.05 juta untuk kerja-kerja jalan, perparitan di Bandar Perindustrian Banting | DagangNews Skip to main content

Minetech raih kontrak RM4.05 juta untuk kerja-kerja jalan, perparitan di Bandar Perindustrian Banting

Oleh Mohamad Iman

KUALA LUMPUR 15 Julai - Minetech Resources Bhd telah memeterai kontrak untuk melaksanakan cadangan pembinaan dan penyiapan jalan dan kerja-kerja perparitan bagi Bandar Perindustrian Banting di Kuala Langat, Selangor, bernilai RM4.05 juta.

 

Kontrak itu, yang dianugerahkan oleh VED Engineers Sdn Bhd kepada anak syarikat milik penuh kumpulan itu Minetech Construction Sdn Bhd, bermula pada 28 Jun 2024 dan dijadualkan siap dalam tempoh tiga bulan, kata Minetech dalam makluman di Bursa Malaysia pada Jumaat.

 

"Penganugerahan projek ini kepada Minetech menambah sokongan dalam pembangunan infrastruktur.

 

"Kontrak Bandar Perindustrian Banting bukan sekadar bukti kepakaran teguh kami dalam kejuruteraan awam, tetapi juga peningkatan strategik kepada kelebihan daya saing kami dalam industri," kata pengerusi eksekutifnya Abang Abdillah Izzarim.

 

 

Abang Abdillah Izzarim
           Abang Abdillah Izzarim

 

 

Baru minggu lepas, Minetech mengumumkan ia telah memperoleh kontrak menaik taraf jalan dan sistem perparitan yang serupa di Kuala Lumpur daripada anak syarikat Mah Sing Group Bhd, MyVilla Development Sdn Bhd, bernilai RM16.10 juta.

 

Saham dalam Minetech ditutup tidak berubah pada 14.5 sen pada Jumaat, kerana permodalan pasarannya berjumlah RM258.82 juta. - DagangNews.com